رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


پخش زنده اینستاگرام هم مسدود شد

‍ ❌پخش زنده اینستاگرام هم مسدود شد بررسی ها نشان می‌دهد که سرویس پخش مستقیم ویدیو در اپلیکیشن اینستاگرام در تهران و از حدود ساعت ۳ عصر روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ مسدود شده است. یک منبع نزدیک شرکت ارتباطات زیرساخت که نخواست نامش فاش شود ضمن تایید مسدود شدن پخش مستقیم ویدیو در اپلیکیشن اینستاگرام […]

‍ ❌پخش زنده اینستاگرام هم مسدود شد

بررسی ها نشان می‌دهد که سرویس پخش مستقیم ویدیو در اپلیکیشن اینستاگرام در تهران و از حدود ساعت ۳ عصر روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ مسدود شده است.

یک منبع نزدیک شرکت ارتباطات زیرساخت که نخواست نامش فاش شود ضمن تایید مسدود شدن پخش مستقیم ویدیو در اپلیکیشن اینستاگرام به کمپین گفت:‌ «این مسدودیت بر اساس دستور مقامات قضایی صورت گرفته است.»

اینستاگرام در ایران دارای ۳۰ تا ۳۵ میلیون کاربر است. پیش از این در اسفندماه ۱۳۹۵ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن‌اوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای برای فیلترینگ قابلیت پخش زنده ویدیو در اینستاگرام وجود ندارد؟ گفت:«این مساله را با دستگاه های دیگر در حال بررسی هستیم.»

تحقیقات نشان می‌دهد سرویس پخش زنده اینستاگرام به همان روشی مسدود شده است که سرویس تماس صوتی تلگرام در هفته گذشته مسدود شده بود. هر دو اپلیکیشن برای برقرای ارتباط مستقیم از پروتکل UDP استفاده می‌کنند. سیستم فیلترینگ ایران پس از مشاهده درخواست UDP با تغيیر دادن مسیر ترافیک شبکه، عملا ترافیک پخش زنده را به سمت سرورهای دیگری هدایت می‌کنند که در نهایت منجر به خارج کردن ترافیک این پخش زنده اینستاگرام از شبکه می‌شود.

این مشکل برای دریافت ویدیو‌های پخش زنده ایجاد نمی‌شود چرا که اینستاگرام برای پخش این ویدیو‌ها از چنین پروتکلی استفاده نمی‌کند. بنابراین فقط ارسال ویدیو به صورت پخش مستقیم مسدود شده است.