رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


۱۱ ترفند ساده برای رسیدن به اندام دلخواه

هدف گذاری واقع بینانه اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنید.مطمئن شوید که اهداف واقع بینانه و قابل اجرا باشند.برای کوتاه مدت هدف های کوچکی که رسیدن به آنها برایتان آسانتر است را انتخاب کنید.برای هر موفقیت کوچک به خودتان جایزه بدهید. صبحانه بیشتر ، شام کمتر این ضرب المثل را به یاد بسپارید:« […]

  • هدف گذاری واقع بینانه

اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنید.مطمئن شوید که اهداف واقع بینانه و قابل اجرا باشند.برای کوتاه مدت هدف های کوچکی که رسیدن به آنها برایتان آسانتر است را انتخاب کنید.برای هر موفقیت کوچک به خودتان جایزه بدهید.

  • صبحانه بیشتر ، شام کمتر

این ضرب المثل را به یاد بسپارید:« صبحانه را مانند پادشاه و شام را مثل فقرا بخور». تحقیقات نشان داده کسانی که وعده صبحانه را فراموش می کنند بیشتر در معرض چاقی و اضافه وزن هستند. اختصاص یک زمان قابل توجه به صبحانه ای سالم ، مقوی و مفصل بسیار مهم است.همچنین یک شام سبک باعث می شود مثل یک کودک به خواب بروید و در عین حال به سوخت و ساز بدنتان سرعت ببخشید.

  • فرق بین گرسنگی و تشنگی را تشخیص دهید.

آیا می دانستید بدن ما اغلب تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرد؟ وقتی بدن دهیدراته می شود همان سیگنال هایی را ازمغز دریافت می کند که در هنگام گرسنگی دریافت می کند.اگر در حال کاهش وزن هستید باید دریافت آب بدنتان را کنترل کنید و بدانید چقدر آب دریافت می کنید.هنگام گرسنگی ابتدا یک لیوان آب بخورید، اندکی صبر کنید و سپس دوباره فکر کنید که آیا گرسنه هستید یا نه.

  • سعی کنید کم و همیشه بخورید

فاصله طولانی بین وعده ها باعث گرسنگی شدید می شود .در این شرایط شما هر چیزی دم دستتان برسد تا رسیدن به رضایت روانی خواهید خورد و این گاهی بسیار بیشتر از نیاز بدن شماست.

  • آشپزی کردن را یاد بگیرید!

اگر غذاهای رژیمی را دوست ندارید و معتقدید آنها بی مزه و کسل کننده هستند، یاد بگیرید چطور با استفاده از چاشنی های مفید و بی ضرر غذاهای سالم و خوشمزه تهیه کنید.

  • برنامه زمانی مشخص تعیین کنید.

داشتن یک برنامه هفتگی فکر خوبیست.با این روش سریعتر و آسانتر به اهدافتان می رسیدوبطور مثال برنامه غذایی و ورزشی خود را برای یک هفته آینده برنامه ریزی کنید.

  • عشق به غذاهای خوشمزه ی مضر

گاهی دادن جایزه به یک رفتار خوب می تواند مفید باشد. غذاهایی که خیلی دوست دارید و به نظر سالم نمی آیند را یک بار و بطور محدود (مقدار متوسط ) و بعد از یک دوره کوتاه موفقیت به خودتان هدیه بدهید.

  • بشقاب خود را کوچک کنید.

یک راه خوب برای فریب مغز و جلوگیری از پرخوری استفاده از بشقاب و قاشق کوچکتر از معمول است.با این روش احساس می کنید مقدار بیشتری غذا خورده اید.

  • همه ما اشتباه می کنیم.

به خاطر یک اشتباه خودتان را سرزنش نکنید.این طبیعی است و برای هر کسی اتفاق می افتد.اشتباهاتتان را بپذیرید و از آن بگذرید و دوباره به برنامه سالم غذایی خود برگردید.

  • مثبت فکر کنید.

وقتی خسته اید و حس می کنید کم آورده اید به اهدافی که قبلا به آن رسیده اید بیندیشید.مثبت فکر کنید.مهم نیست آن پیروزی ها چقدر کوچک بوده اند.هر روز هدف اصلیتان را بنویسید و به این فکر کنید که چقدر برایتان مهم است .این کمک می کند که بیشتر روی آن متمرکز شوید.

  • استرس هایتان را هدایت کنید.

همه می دانیم که اشتیاق خوردن در زمانهایی که می خواهید سالمتر غذا بخورید استرس زیادی به شما وارد می کند.این استرس می تواند سطح تولید هورمون کورتیزول در بدن را افزایش داده و این خود باعث مشکلاتی در روند کاهش وزنتان می شود.پس سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و با مطالعه کتاب و انجام کارهای مورد علاقه تان بر این استرس فائق آیید.