استارتاپ فین تک هیجان انگیز که می توانید با آنها سرمایه گذاری کنید
استارتاپ فین تک هیجان انگیز که می توانید با آنها سرمایه گذاری کنید درحال حاضر نوآوری در بخش مالی، ارزش و اولویت زیادی دارد؛ به همین دلیل استارتاپهای زیادی از فین تک در سرتاسر جهان راهاندازی شده است تا محصولات و خدمات جدیدی ارائه دهند. بسیاری از شرکتها در حال حاضر، استارتاپهای جالبی در دست […]
استارتاپ فین تک هیجان انگیز که می توانید با آنها سرمایه گذاری کنید
درحال حاضر نوآوری در بخش مالی، ارزش و اولویت زیادی دارد؛ به همین دلیل استارتاپهای زیادی از فین تک در سرتاسر جهان راهاندازی شده است تا محصولات و خدمات جدیدی ارائه دهند. بسیاری از شرکتها در حال حاضر، استارتاپهای جالبی در دست کار دارند که شما را با ۵ مورد از جذابترین آنها آشنا میکنیم.
استش (Stash)
یکی از هدفهای مهم در عرصه استارتاپها، مدیریت سرمایهگذاری از طریق یک تلفن هوشمند است! از آنجاییکه بازار سرمایهگذاری تلفن همراه، بازار بزرگی است، این خبر چندان مهیج نیست. اما استارتاپ Stash با این هدف در سال ۲۰۱۵ و در شهر نیویورک پایهگذاری شد.
سرمایه گذاری با Stash بسیار ساده است. کاربران در یک نرم افزار ثبتنام میکنند و به راحتی قادر خواهند بود تا یک سرمایهگذاری اولیه کوچک را راه اندازی کنند. جالب آنکه Stash مشاوره مجازی دارد که با ارائه توصیه و راهکارها، سرمایهگذاران را راهنمایی میکند. Stash راهی عالی برای سرمایهگذاری در پروژههای مختلف است.
کارنسی کلود (CURRENCYCLOUD)
رقابت در مورد سرویسهای پرداخت در خارج از مرزهای کشور، چالش آسانی نیست؛ به خصوص وقتی صحبت از استارتاپهای فین تک باشد، موضوع پیچیدهتر میشود. CURRENCY CLOUD در سال ۲۰۱۲ و در شهر لندن بنا نهاده شد. CURRENCY CLOUD این قابلیت را برای بازار سرمایه و شرکتها فراهم میکند تا با خارج از مرزهای کشور خود تعامل اقتصادی داشته باشند.
آنها برای مشتریان یک API را فراهم میکنند که اجازه مبادلات ارزی در معاملات را میدهد. با بهرهگیری از روشی آسان و سریع برای فرستادن پول به خارح از مرزها، این فین تک بریتانیایی میتواند سهم زیادی در موفقیت مشتریان خود داشته باشد. این استارتاپ از نقل و انتقال پول، سالانه پانزده بیلیون دلار سود به دست می آورد، رقمی که قطعا طی سالهای آینده افزایش خواهد یافت.
آیزتل (iZETTLE)
تعداد بسیار کمی از استارتاپهای فین تک، خدمات کاملی در زمینه روشهای پرداخت ارائه میدهند. استارتاپ iZETTLE که در استکهلم سوئد پایهگذاری شده است در این زمینه به خوبی عمل کرده است. این استارتاپ به مشتریان خود به رایگان کارتخوان میدهد و روی صاحبان بنگاههای اقتصادی کوچک تمرکز دارد. این کارتخوان میتواند از طریق هر تبلت یا تلفنی به کار رود و نیاز به سخت افزار اضافی و هزینه راهاندازی ندارد. در نگاه اول iZETTLE کمی شبیه به Square به نظر میرسد، اما این دو سرویس متفاوت هستند. البته به طور کلی رقابت در یک فین تک، باعث پیشرفت در آن عرصه خواهد شد و در نهایت مایه پیشرفت و ترقی است.
آیزتل بین مناطق جداگانه فعالیت میکند و بر روی قاره اروپا تمرکز دارد. این شرکت از حمایت غولهای عرصه پرداخت مانند Santander و مستر کارت برخوردار است. این محصول اجازه میدهد تا پرداختکنندگان مختلف، به راحتی پرداخت خود را انجام دهند.
کلارنا (KLARNA)
یکی دیگر از استارتاپهای فین تک که بر رقابت در بازار پردازش پرداخت تمرکز دارد، KLARNA است.
KLARNA در سال ۲۰۰۵ پایهگذاری شد، این شرکت به گونهای پرداخت را انجام میدهد که حتی هیچ نیازی به ثبتنام از سمت کاربران نیست. به جای اینکار، پردازشگر پرداخت اجازه میدهد تا کاربران را با وارد کردن یک آدرس ایمیل و زیپ کد، دستور پرداخت دهند. محصولات خواهند رسید و پس از آن مشتریان باید با استفاده از هر روش پرداختی که ترجیح میدهند، حداکثر تا ۱۴ روز بعد پرداخت را انجام دهند. KLARNA سرویس رایجی جهت پرداخت در اروپا برای تجارت الکترونیک است که امکان میدهد پس از دریافت اقلام خرید خود، هزینه آنها را بپردازید.
زوپا (ZOPA)
وام نظیر به نظیر، یکی از بخشهای مورد نیاز در بسیاری از بازارهای کسب و کار است که اختلالات قابل توجهی را در استارتاپهای فین تک ایجاد کرده است. در سال ۲۰۰۵ این موضوع بنا نهاده شد.
ZOPA یکی از شرکتهایی است که در این بازار رقابتی تلاش زیادی برای به دست آوردن جایگاهی قابل توجه کرده است. با حذف واسطهها (در این مورد، بانکها) ZOPA سودی از مشتری دریافت نمیکند، موضوعی که به خودی خود جذاب است. علاوه بر این، شرکت از اعتبار وامدهنده مراقبت میکند و تمام مدارک قانونی و مسئولیت توزیع وجه را بر عهده دارد.
با اعمال فشار بر روی وامگیرندگان، جهت پرداخت مستقیم ماهیانه اقساط، ریسک وامدهندگان را کاهش میدهد، این کار با امضا کردن قراردادی قانونی انجام میشود. تا کنون ZOPA، وامها را به میزان ۲/۵ بیلیون دلار افزایش داده است. روش شخص به شخص، احازه میدهد هرکسی قادر باشد در کسب و کار سرمایهگذاری کند. در طول چند سال آینده، استارتاپها، در این بازار رقابت بیشتری خواهند داشت.