پروژه میلیاردی متروی لندن؛ بزرگترین پروژه زیرساختی اروپا
پروژه میلیاردی متروی لندن؛ بزرگترین پروژه زیرساختی اروپا درست در زیر مرکز شهر لندن پروژهای در دست ساخت است که بزرگترین پروژه ساختوساز در تاریخ بریتانیا به شمار میرود. این پروژه ۱۶ میلیارد یورویی به نام “کراس ریل” یک خط جدید مترو است که به زودی افتتاح خواهد شد. دو عدد از ۸ دستگاه حفاری […]
پروژه میلیاردی متروی لندن؛ بزرگترین پروژه زیرساختی اروپا
درست در زیر مرکز شهر لندن پروژهای در دست ساخت است که بزرگترین پروژه ساختوساز در تاریخ بریتانیا به شمار میرود. این پروژه ۱۶ میلیارد یورویی به نام “کراس ریل” یک خط جدید مترو است که به زودی افتتاح خواهد شد.
دو عدد از ۸ دستگاه حفاری تونل که در این پروژه به کار گرفته شدهاند، ساخت آلمان هستند. هریک از این دستگاهها نزدیک به یازده میلیون یورو قیمت دارند. کندن هر صد متر تونل زیر رودخانه تیمز لندن حدود یک هفته طول میکشد. برای هر دستگاه حفاری ۲۰ کارگر به خدمت گرفته شدهاند که ۲۴ ساعته مشغول به کار هستند.
نمایندگان ۵۰ شهر و سازمان از پروژه “کراس ریل” بازدید کردند. جدا از مسائل اقتصادی، این پروژه بهخصوص از نظر مهندسی دارای جذابیتهای فراوانی است. ایستگاه جدید استپنی گرین در شرق لندن تنها چند متر از یک زمین فوتبال محلی پرطرفدار در این منطقه فاصله دارد.
هزینه ساخت خط جدید حدود ۱۶ میلیارد یورو بوده است. عملیات ساخت در سال ۲۰۰۹ آغاز شد. از این پروژه در حال حاضر به عنوان بزرگترین پروژه زیرساختی در اروپا یاد میشود. این خط مترو شامل ۴۰ ایستگاه است که ده ایستگاه آن جدید هستند.
واگنهای قطار در خط جدید حدود ۲۰۰ متر طول دارند که دوبرابر واگنهای کنونی متروی لندن خواهد بود. هر واگن ظرفیت حمل ۱۵۰۰ مسافر را دارد. واگنهای کنونی ظرفیت حمل ۸۰۰ مسافر را دارند.