رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز پنجشنبه ۹ آذر روی دهد:

‍ برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز پنجشنبه ۹ آذر روی دهد: ? امروز در وین اجلاس اوپک برگزار می‌شود تا اعضای این سازمان بین‌المللی کشورهای صادرکننده نفت طرح کاهش تولید نفت را تمدید کنند. گفته می‌شود چند کشور آفریقایی مثل مصر یا غنا و نیز ترکمنستان و ازبکستان از آسیا […]

‍ برخی از اخبار و اتفاقاتی که انتظار می رود امروز پنجشنبه ۹ آذر روی دهد:

? امروز در وین اجلاس اوپک برگزار می‌شود تا اعضای این سازمان بین‌المللی کشورهای صادرکننده نفت طرح کاهش تولید نفت را تمدید کنند. گفته می‌شود چند کشور آفریقایی مثل مصر یا غنا و نیز ترکمنستان و ازبکستان از آسیا و البته بولیوی از آمریکای لاتین، که عضو اوپک نیستند، برای اولین‌بار در این نشست شرکت دارند.

?امروز اسحاق‌جهانگیری، معاون‌اول دولت، به‌منظور شرکت در اجلاس نخست‌وزیران کشورهای عضو سازمان‌همکاری‌ شانگهای، به سوچی روسیه می‌رود.

? سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی، در سال ۲۰۰۱ از سوی چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد و بعدها هند و پاکستان، به‌عنوان عضو اصلی و ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس به عنوان عضو ناظر به این سازمان ملحق شدند.

?جوادظریف، وزیرخارجه ایران، به رم می‌رود تا در اجلاس گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای شرکت و سخنرانی کند.

? امروز در مهم‌ترین بازی هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال تهران که با ونفر شفر در مسیر احیا افتاده، به دیدار پیکان می‌رود که این فصل با مجیدجلالی خوب نتیجه گرفته است.
برد پیکان، دست‌کم یک‌روز پیش‌از بازی پرسپولیس با ذوب‌آهن، این تیم را با قرمزهای صدرنشین هم‌امتیاز می‌کند.

?در تقویم باستانی ایرانیان، هر روز ماه یک نام داشته و نهمین روز ماه، آذر خوانده می‌شد پس امروز، روز آذر با ماه آذر هم‌زمان شده. زردشتیان این روز را جشن آذرگان می‌دانند.
آذر، ایزد آتش است و زردشتیان در ایران باستان، در این روز، بر فراز بام‌ها آتش می‌افروخند و امروزه به‌مناسبت این جشن در آتشکده‌ها‌ گرد هم می‌آیند.

?امروز همچنین در تقویم روز بزرگداشت فقیه و متکلم برجسته شیعه، محمد بن محمد بن نعمان معروف به شیخ مفید است. شیخ مفید شاگردان بزرگی چون شیخ طوسی و سیدرضی را پرورش داد و به‌ویژه مکتب کلامی شیعه را توسعه داد. علم کلام به بحث درباره اصول اعتقادی دین اسلام بر مبنای استدلال‌‌های عقلی یا نقلی می‌پردازد.