رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


در ال‌کلاسیکوی دیروز برای اولین بار از ۳۰ دوربین ۴K-HDR به علاوه فناوری تصویربرداری ۳۶۰ درجه اینتل استفاده شد

در ال‌کلاسیکوی دیروز برای اولین بار از ۳۰ دوربین ۴K-HDR به علاوه فناوری تصویربرداری ۳۶۰ درجه اینتل استفاده شد بازی ال‌کلاسیکو، تنها صحنه‌ نمایش بازی بهترین فوتبالیست‌ها و مربیان دنیا نیست؛ بلکه فرصتی مناسب برای استفاده از بهترین فناوری‌های دنیا در فوتبال و به نمایش درآوردن تصاویری فرا تصور است. ال‌کلاسیکوی دیروز که ۳ بر […]

در ال‌کلاسیکوی دیروز برای اولین بار از ۳۰ دوربین ۴K-HDR به علاوه فناوری تصویربرداری ۳۶۰ درجه اینتل استفاده شد

بازی ال‌کلاسیکو، تنها صحنه‌ نمایش بازی بهترین فوتبالیست‌ها و مربیان دنیا نیست؛ بلکه فرصتی مناسب برای استفاده از بهترین فناوری‌های دنیا در فوتبال و به نمایش درآوردن تصاویری فرا تصور است.

ال‌کلاسیکوی دیروز که ۳ بر صفر به نفع بارسلونا به پایان رسید و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد؛ به طور زنده برای بیش از ۱۸۲ کشور جهان و صدها میلیون بیننده تلویزیونی پخش شده است.

دو دوربین به طور اختصاصی به دو ستاره درون زمین، لیونل مسی و کریس رونالدو اختصاص دادشند و تمام ثانیه‌های بازی روی این دو زوم بودند. دو دوربین نیز به مربیان تیم‌ها اختصاص داشت تا هیچ حرکت و واکنشی از دست نرود.

چندین دوربین در میان صندلی‌های تماشاچیان کاشته شده تا عکس‌العمل‌های آن‌ها نیز به تصویر کشیده شود.

اما ال‌کلاسیکوی دیروز یک رونمایی از فناوری جدید اینتل نیز در دل خود جای داده بود. ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برای اولین بار به دوربین‌های ۳۶۰ درجه اینتل موسوم به Be The Player و فناوری Replayم۳۶۰ مجهز شده بود.

بیننده‌های تلویزیونی همان‌طور که محو ال‌کلاسیکو و تصاویر خیره‌کننده و بسیار با کیفیت این بازی بودند و از ثانیه به ثانیه و فریم به فریم بازی لذت می‌برند و از هیجان پر و خالی می‌شدند؛ به ناگهان در اواخر مسابقه، تصاویر بازی از حالت زنده به حالت انیمیشنی و شبیه‌سازی تبدیل شدند و طرز به ثمر رسیدن گل اول بارسلونا را نشان دادند.

این تصاویر برای اولین بار به این شکل در یک بازی فوتبال پخش شدند؛ به‌طوری‌که گزارشگر بازی نیز با تعجب گفت حالا باید شاهد جدیدترین فناوری‌ها پخش تلویزیونی هم در ال‌کلاسیکو باشیم. این تصاویر از زاویه دید یک بازیکن بارسلونا در هنگام دادن پاس گل و به حالت ۳۶۰ درجه موقعیت هریک از بازیکان را در محوطه ۱۸ قدم رئال‌مادرید را گزارش می‌داد.

بیننده‌های تلویزیونی همان‌طور که محو ال‌کلاسیکو و تصاویر خیره‌کننده و بسیار با کیفیت این بازی بودند و از ثانیه به ثانیه و فریم به فریم بازی لذت می‌برند و از هیجان پر و خالی می‌شدند؛ به ناگهان در اواخر مسابقه، تصاویر بازی از حالت زنده به حالت انیمیشنی و شبیه‌سازی تبدیل شدند و طرز به ثمر رسیدن گل اول بارسلونا را نشان دادند.

این تصاویر برای اولین بار به این شکل در یک بازی فوتبال پخش شدند؛ به‌طوری‌که گزارشگر بازی نیز با تعجب گفت حالا باید شاهد جدیدترین فناوری‌ها پخش تلویزیونی هم در ال‌کلاسیکو باشیم. این تصاویر از زاویه دید یک بازیکن بارسلونا در هنگام دادن پاس گل و به حالت ۳۶۰ درجه موقعیت هریک از بازیکان را در محوطه ۱۸ قدم رئال‌مادرید را گزارش می‌داد.

اینتل برای ثبت این تصاویر از دوربین‌هایی ۳۶۰ درجه و ۵K با قابلیت تصویربرداری سه بعدی استفاده می‌کند. اینتل در گام بعدی می‌خواهد صحنه‌های آفساید را نیز به طور سه بعدی و ۳۶۰ درجه برای تماشاچیان در ورزشگاه و بیننده‌های تلویزیونی نمایش دهد.

کافی است مقایسه‌ای میان پخش بازی ال‌کلاسیکوی دیروز با پخش بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا داشته باشیم تا تفاوت آن‌ها مشخص شود. بازی‌های لیگ قرمانان اروپا تنها با ۱۰ دوربین HD تصویربرداری می‌شود ولی در ال‌کلاسیکوی روز شنبه از ۳۰ دوربین ۴K-HDR برای اولین بار استفاده شده است.

احتمالا در ال‌کلاسیکوی بعدی که بارسلونا میزبان است و در ورزشگاه بسیار مجهز و مدرن نیوکمپ برگزار می‌شود؛ شاهد رونمایی از یک فناوری تصویربرداری دیگر خواهیم بود!