رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


با تداوم فیلترینگ، جایگزینی نداریم/کسب‌وکارهای مجازی تحت فشار می‌خوابند

با تداوم فیلترینگ، جایگزینی نداریم/کسب‌وکارهای مجازی تحت فشار می‌خوابند جعفر محمدی، کارشناس ICT : ?اگر تلگرام به هر دلیل محدود شود، برای مثال تلگرام ایران را تحریم کند و سرویس ندهد، یا در کشور آن را فیلتر کنیم، تنها یک ابزار اطلاع‌رسانی را از دست نمی‌دهیم، بلکه ابزار مربوط به تجارت‌های خانگی، تبلیغات دیجیتال، ابزار […]

با تداوم فیلترینگ، جایگزینی نداریم/کسب‌وکارهای مجازی تحت فشار می‌خوابند

جعفر محمدی، کارشناس ICT :
?اگر تلگرام به هر دلیل محدود شود، برای مثال تلگرام ایران را تحریم کند و سرویس ندهد، یا در کشور آن را فیلتر کنیم، تنها یک ابزار اطلاع‌رسانی را از دست نمی‌دهیم، بلکه ابزار مربوط به تجارت‌های خانگی، تبلیغات دیجیتال، ابزار رسانه و اطلاع‌رسانی را از دست می‌دهیم.

?در کشور حداقل ۴۰ میلیون نفر از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند و فیلتر کردن تلگرام باعث ایجاد یک نارضایتی در فضای مجازی کشور می‌شود.

?امروز علی‌رغم این‌که فیلتر تلگرام باز نشده، بازدیدهای کانال‌های تلگرامی به حد قبلی برگشته است.

?مردمی که تا دیروز نمی‌دانستند فیلترشکن چیست، امروز یاد گرفتند و اگر قبلا روی ۱۰۰ هزار دستگاه فیلترشکن وجود داشت، با این سیاست فیلترشکن را روی ۴۰ میلیون دستگاه بردیم.

?اگر فیلترینگ تلگرام هم‌چنان ادامه داشته باشد اولین گزینه در شرایط فعلی که جایگزین مناسبی وجود ندارد، تلگرام به علاوه فیلترشکن است.

?این‌که بگوییم اگر تلگرام را فیلتر کنیم همه کسب‌وکارها به سمت راه‌های جایگزین می‌روند درست نیست. خصوصا کسب‌وکارهای خانگی که اصلا این ظرفیت و توانمندی را ندارند.