رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


سه تدبیر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز

سه تدبیر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای سه تدبیر خود برای مدیریت بازار ارز را رونمایی کرده است انتشار گواهی سپرده ریالی: با نرخ ۲۰ درصد، سررسید یک ساله و نرخ بازخرید قبل از موعد ۱۴ درصد. از شنبه ۲۸ بهمن به مدت ۲ هفته. انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی […]

سه تدبیر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای سه تدبیر خود برای مدیریت بازار ارز را رونمایی کرده است

انتشار گواهی سپرده ریالی: با نرخ ۲۰ درصد، سررسید یک ساله و نرخ بازخرید قبل از موعد ۱۴ درصد. از شنبه ۲۸ بهمن به مدت ۲ هفته.

انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز: با سررسیدهای ۱ و ۲ ساله با نرخ سود به ترتیب ۴ و ۴.۵ درصد، نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا (سیستم نرخ دلار در صرافی‌های معتبر بانک مرکزی) خواهد بود، در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. در صورت بازخرید این اوراق قبل از سررسید، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (۱۰ درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.

پیش فروش سکه بهارآزادی: پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی با نرخ ۱۴ میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با نرخ ۱۳ میلیون ریال از طریق شعب منتخب بانک ملی.

بانک مرکزی البته در اطلاعیه خود گفته که دلیل اختلال بازار ارز در یکی دو ماه اخیر و رشد غیرمنتظره با متغیرها و شاخص های کلان و بنیادین اقتصادی کشور تناسب ندارد بلکه عمدتاً متاثر از بداخلاقی‌ها، سیاسی کاری‌ها و القائات خارجی و عملیات سوداگرانه داخلی است.