رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


برخی سایت‌های پربازدید ایرانی مخفیانه با کمک پرازنده کامپیوترهای کاربران ارزکاوی می‌کنند!

‍ برخی سایت‌های پربازدید ایرانی مخفیانه با کمک پرازنده کامپیوترهای کاربران ارزکاوی می‌کنند! مجموعه‌ای از گزارش‌ها و توییت‌های مدیران و کاربران فعال وب‌سایت‌های ایرانی در ماه‌ها و روزهای اخیر؛ خبر از ارزکاوی مخفیانه برخی سایت‌های اپراتورهای اینترنتی یا پربازدید حکایت دارند. در این شیوه ارزکاوی، این سایت‌ها بدون اجازه کاربران، کدها و توابع جاوااسکریپتی روی […]

‍ برخی سایت‌های پربازدید ایرانی مخفیانه با کمک پرازنده کامپیوترهای کاربران ارزکاوی می‌کنند!

مجموعه‌ای از گزارش‌ها و توییت‌های مدیران و کاربران فعال وب‌سایت‌های ایرانی در ماه‌ها و روزهای اخیر؛ خبر از ارزکاوی مخفیانه برخی سایت‌های اپراتورهای اینترنتی یا پربازدید حکایت دارند.

در این شیوه ارزکاوی، این سایت‌ها بدون اجازه کاربران، کدها و توابع جاوااسکریپتی روی کامپیوترهای میزبان اجرا می‌کنند تا با استفاده از قدرت پردازشی پردازنده‌های این کامپیوترها؛ بتوانند ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین را استخراج کنند.

موضوع ارزکاوی سایت‌های ایرانی؛ در چند روز گذشته به اوج خود رسیده است. برخی کاربران از یافتن اسکریپت «CoinHive» روی یک سایت اپراتور معروف ارایه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی گزارش داده و عکس‌های آن را منتشر کردند.

البته، سایت مذکور به سرعت و در فاصله دو سه ساعت پس از انتشار این گزارش‌ها؛ اسکریپت «CoinHive» را از روی سایت خود حذف کرد ولی باز هم روی برخی سایت‌های دیگر شاهد اجرایش هستیم.

ارزکاوی غیرقانونی توسط کامپیوترهای بازدیدکنندگان یک سایت؛ مختص به ایران نیست و پیش‌تر از آن؛ در برخی سایت‌های بزرگ و معروف دنیا مانند پایگاه خبری CBS اتفاق افتاده است.

هنوز شرکت اینترنتی و سایت‌های دیگر ایرانی از جمله یک سایت نشریه معروف ایرانی نسبت به این اتهام؛ واکنشی نشان نداده و سکوت کردند. پیگیری رسانه‌ها و سایت‌های خبری هم برای گفت‌وگو با مدیران یا روابط عمومی این شرکت‌ها به جایی نرسیده است.