رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


سریال پایتخت ۵ در کدام شهر ترکیه فیلم برداری شد؟

سریال پایتخت ۵ در کدام شهر ترکیه فیلم برداری شد؟ بخشهایی از سریال محبوب پایتخت۵ که ایام نوروز از تلویزیون ایران پخش شد و مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفته بود در کشور ترکیه ضبط گردیده بود. اما اینکه شهری که خانواده نقی چند روزی را مهمان آن بودند، کدام شهر ترکیه بود، علنا چیزی […]

سریال پایتخت ۵ در کدام شهر ترکیه فیلم برداری شد؟

بخشهایی از سریال محبوب پایتخت۵ که ایام نوروز از تلویزیون ایران پخش شد و مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفته بود در کشور ترکیه ضبط گردیده بود. اما اینکه شهری که خانواده نقی چند روزی را مهمان آن بودند، کدام شهر ترکیه بود، علنا چیزی اعلام نشد و فقط چند بار گفته شد که یکی از شهرهای توریستی ترکیه می باشد. اما کدام شهر؟

جالبه بدانید شهری که خانواده نقی در یکی از هتلهای آن اقامت داشتند قلب توریستی ترکیه یعنی شهر آنتالیا می باشد. هتلی هم که خانواده نقی در آن اقامت داشتند هتل Cender (در انتهای خیابان ایشیکلار در آنتالیا) می باشد (تصویر زیر). همچنین رستورانی که دوست ترک نقی، آنها را به آنجا برده و مهمان کرد، رستوران ۷Mehmet هست که یکی از معروف ترین رستوران های شهر آنتالیا می باشد (در بلوار Dumlupınar).

اما جالب تر اینکه پرواز مستقیم از ایران به شهر آنتالیا از زمان دولت احمدی نژاد ممنوع شده و این قانون تاکنون ادامه دارد. اما آژانس های مسافرتی برای دور زدن این قانون دو روش متداول را انجام می دهند. پروازهای شرکتهای هواپیمایی ایرانی از مبدا ایران به یکی از شهرهای نزدیک آنتالیا (مثل اسپارتا) انجام می شود و بقیه راه را مسافران با اتوبوس طی می کنند. اما پروازهای شرکتهای ترک از مبدا ایران، پس از فرود به یکی از شهرهای نزدیک (مانند کایسری) و توقف کوتاه (نیم ساعته) دوباره بلند شده و در فرودگاه آنتالیا به زمین می نشیند. این روشها سالهاست که در جریان است و موجب تعجب ترکها گردیده!

طبق آمار منتشره، آنتالیا پس از استانبول و وان، سومین شهر پرطرفدار بین مسافران ایرانی عازم به ترکیه می باشد.