رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


همه حالت‌هایی که ممکن است برای گوشی‌ جدیدتان اتفاق بیفتد

همه حالت‌هایی که ممکن است برای گوشی‌ جدیدتان اتفاق بیفتد از امروز رجیستری برای همه برندها کامل شده، برای گوشی‌هایی که خریده‌ایم چه اتفاقی می‌افتد؟ با طرح رجیستری، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، فعال می‌شوند. پس اگر شناسه‌ گوشی در سیستم اپراتوری ثبت نشود، برای کاربر پیامکی می‌آید که تنها تا […]

همه حالت‌هایی که ممکن است برای گوشی‌ جدیدتان اتفاق بیفتد

از امروز رجیستری برای همه برندها کامل شده، برای گوشی‌هایی که خریده‌ایم چه اتفاقی می‌افتد؟

با طرح رجیستری، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، فعال می‌شوند. پس اگر شناسه‌ گوشی در سیستم اپراتوری ثبت نشود، برای کاربر پیامکی می‌آید که تنها تا یک ماه دیگر از شبکه خدمات دریافت خواهد کرد. بیایید چند حالت برای یک گوشی تازه‌خریداری‌شده متصوراست:

۱️اگر گوشی‌تان را قبل از تاریخ‌های اعلام‌شده برای رجیستری برند گوشی‌تان روشن نکرده‌اید، طبق قوانین قطع سرویس می‌شوید.

اگر می‌گویید گوشی را قبل از تاریخ‌های اعلامی برای برندها روشن کرده‌اید، و گوشی‌تان قطع شده، موضوع را به مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ یا به آدرس‌ایمیل سامانه‌ همتا اعلام کنید.

۲️اگر با کلاس‌اید و گوشی‌تان را از خارج خریده‌اید، یک ماه مهلت دارید در «سایت گمرک» اطلاعات و حقوق و عوارض گمرکی را وارد کنید، رسیدش را پرینت گرفته و در «سایت سامانه همتا» در بخش مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنید.

اگر گوشی پس از دو تا سه روز وصل نشد، مشکل‌تان را با مرکز تماس طرح ۰۹۶۳۶۶ یا به آدرس ایمیل همتا مطرح کنید.

۳️اگر جزو مسافرانی هستید که می‌خواهید از سیم‌کارت‌های داخلی استفاده کرده، حقوق و عوارض گمرکی گوشی مسافری را پرداخت کرده‌اید اما گوشی همچنان قطع سرویس است، تصویر رسیدش را در سایت همتا در بخش مسافری ثبت و به آدرس ایمیل همتا هم بفرستید.

۴️اگر گوشی دست دوم را بنابه‌هر‌دلیلی خارج از کشور تعمیر یا تعویض کرده‌اید که به تغییر IMEI گوشی منجر شده و پیامک قطع‌سرویس گرفته‌اید یا قطع سرویس شده‌اید،IMEI گوشی قبلی وIMEI گوشی جدید به همراه نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن گوشی، به همراه کلیه مستندات و با شرح موضوع به آدرس ایمیل همت بفرستید.

اما وقتی گذشته از این چهار حالت وقتی می‌روید گوشی بخرید، حواستون باشه که:

برای استعلام قانونی یا غیرقانونی‌بودن واردات هر گوشی لازم است با استعلام کد ۱۵رقمی(IMEI) که روی گوشی‌که می‌خواهید بخرید، ثبت است و با شماره‌گیری *۴# مشاهده می‌شود، اصالت گوشی را بررسی کنید.

وظیفه رجیسترکردن دستگاه‌ برعهده فروشنده است. پس خریداران باید از فروشنده فاکتور بگیرند. و اگر غیرقانونی بود، می‌توانید پول‌تان را از فروشنده پس بگیرید.