پروژهای که اگر تمام میشد، حادثه امروز دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات اتفاق نمیافتاد

پروژهای که اگر تمام میشد، حادثه امروز دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات اتفاق نمیافتاد
از سال ۱۳۹۲، طرح جایگزینی سیستم جابجایی دانشجویان و کارمندان واحد علوم و تحقیقات از اتوبوس به حمل ونقل کابلی (تله کابین) توسط محسن هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی وقت دانشگاه آزاد مطرح شد
بر اساس این طرح، مسافت حدود هفت کیلومتری کوهستانی و خطرناک واحد علوم وتحقیقات با احداث یک سامانه حمل ونقل کابلی به کمتر از یک چهارم مسیر، یعنی ۱۸۰۰ متر و ۴ ایستگاه در مکانهای دانشجویی، کاهش پیدا میکرد؛ تله کابینی با ظرفیت ۷۲ کابین هشت نفره مدرن که امکان جابجایی چهار هزار نفر را در هرساعت بصورت رفت و برگشت ظرف ده دقیقه فراهم میآورد
در تابستان سال ۱۳۹۵ تمامی تجهیزات سامانه حمل ونقل کابلی واحد علوم و تحقیقات وارد کشور شده و از نظر تجهیزاتی تکمیل شده ومورد تست قرار گرفته بود، و پیشرفت پروژه به حدود ۸۰ درصد رسیده بود و میتوانست در سه ماه راه اندازی شود، اما با تغییر مدیریتی دانشگاه آزاد این پروژه متوقف شد و همچنان پس از گذشت سی ماه متوقف است و تجهیزات مدرن آن، در انبار واحد علوم وتحقیقات رها شده/ انتخاب