رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


همه چیز درباره عروسی سلطنتی لندن که چندقیقه‌است شروع شده

همه چیز درباره عروسی سلطنتی لندن که چندقیقه‌است شروع شده ? امروز عروسی شاهزاده بریتانیا ۶۰۰نفر مهمون داره- نزدیک به تعداد مهمونای برخی عروسی‌های خودمون ۱️⃣ خرجش چه‌قدر می‌شه؟ ?برخی رسانه‌های انگلیسی می‌گویند ازدواج امروزِ هری و مگان مارکل برای اقتصاد کشورشون آمد دارد. استناد آنها به خریدوفروش سوغاتی‌ها، تیشرت‌ها، ماگ‌ها، یادگاری‌ها، غذاها و نوشیدنی‌های […]

همه چیز درباره عروسی سلطنتی لندن که چندقیقه‌است شروع شده

? امروز عروسی شاهزاده بریتانیا ۶۰۰نفر مهمون داره- نزدیک به تعداد مهمونای برخی عروسی‌های خودمون

۱️⃣ خرجش چه‌قدر می‌شه؟
?برخی رسانه‌های انگلیسی می‌گویند ازدواج امروزِ هری و مگان مارکل برای اقتصاد کشورشون آمد دارد. استناد آنها به خریدوفروش سوغاتی‌ها، تیشرت‌ها، ماگ‌ها، یادگاری‌ها، غذاها و نوشیدنی‌های پرمشتری‌ای است که برای این کار تهیه‌ شده.
? اما تجربه نشون داده این خوش‌بینی‌ها واقعی نیست. درآمد عروسی کیت و ویلیام در سال ۲۰۱۱، ۱۰۷میلیون پوند (۱۴۵میلیون دلار) بود که ۴درصد کمتر از پولی بود که انگلیسی‌ها روز جمعه سیاه خرج کردند.
?یک سایت تخصصی برگزاری عروسی انگلیسی تخمین زده این عروسی ۳۲میلیون پوند خرج دارد و هزینه امنیتی آن به‌تنهایی ۳۰میلیون پوند است. هزینه عروسی کیت و ویلیام ۲۰میلیون پوند بود و هزینه‌های امنیتیِ آن ۶.۴میلیون پوند.
? بر اساس مصوبه مجلس، مشروب‌فروشی‌های سرپایی یا معمولی می‌توانند جمعه و شنبه تا ساعت یک نصفه شب باز باشند و مشتری راه بیندازند. روزهای عادی تا ساعت ۱۱ شب کار می‌کنند.
?صنف مشروب‌فروش‌ها انتظار داره طی این دو روز فروش‌شان، بیش از ۲۰میلیون دلار باشه. یعنی هشت‌درصد بیش‌تر از درآمد معمولی آخر هفته.

۲️⃣ کی خرجش رو میده؟
?صورت‌حساب هزینه عروسی، به‌طور سنتی و فرمالیته، برای خانواده عروس صادر می‌شود، اما کاخ کنزینگتون این‌بار اعلام کرده خاندان سلطنتی هزینه را پرداخت می‌کند. به همین‌خاطر، این مراسم واقعه ملی نیست و در فهرست مهمانان نام‌های مهم بین‌المللی دیده نمی‌شود- مهمونا ۶۰۰ نفرند.
?اما بخش مهمی از این مراسم هزینه نیروهای امنیتی است که از جیب مالیات‌دهندگان بریتانیایی داده می‌شود. تخمین زده شده در مراسم امروز پنج‌هزار نیروی امنیتی و پلیس به کار گرفته می‌شوند.
?به‌مناسبت عروسی سلطنتیِ قبلی، یک روز به تعطیلی‌های رسمی اضافه شد. مرکز تحقیقات اقتصادی و بازرگانی بریتانیا اعلام کرد هر روز تعطیلی ۲.۳میلیارد پوند (۳میلیارد دلار) برای اقتصادشون هزینه دارد.
?معلوم نیست کی خرج لباس عروسی رو میده. در عروسی کیت و ویلیام خانواده عروس اعلام کردند هزینه رو پرداخت کرده‌اند، اما نگفتن چه‌قدر شده/ سی‌ان‌ان- بیزنس‌اینسایدر