شبکه ریلی دبی چگونه به سودآوری رسید؟
شبکه ریلی دبی چگونه به سودآوری رسید؟ متروی دبی تا سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۸ میلیارد دلار (۶۶ میلیارد درهم) سود خالص به اقتصاد این کلان شهر افزود. پیشبینی میشود تا سال ۲۰۳۰، مجموع سود این سیستم مترویی پیشرفته به ۴ برابر هزینههای ساخت و نگهداری آن برسد. تا سال ۲۰۱۶ به ازای هر درهم […]
شبکه ریلی دبی چگونه به سودآوری رسید؟
متروی دبی تا سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۸ میلیارد دلار (۶۶ میلیارد درهم) سود خالص به اقتصاد این کلان شهر افزود. پیشبینی میشود تا سال ۲۰۳۰، مجموع سود این سیستم مترویی پیشرفته به ۴ برابر هزینههای ساخت و نگهداری آن برسد.
تا سال ۲۰۱۶ به ازای هر درهم هزینه در متروی دبی، ۱.۶ درهم بازدهی به اقتصاد این کلان شهر افزوده شده است. پیشبینی میشود این بازدهی تا سال ۲۰۲۰ به ۲.۵ درهم و تا سال ۲۰۳۰ به ۴.۳ درهم برسد.
متروی دبی، بهعنوان پروژه سرسبد سازمان حمل و نقل دبی (RTA)، ستون اصلی شبکه حملونقل عمومی این شهر است.
مسافرت در یک ناحیه این مترو با کلاس استاندارد، هزینهای معادل ۳ درهم (حدود ۰.۸ دلار) دارد و هزینه مسافرت در طول یک خط نیز معادل ۷.۵ درهم (حدود ۲ دلار) است (بر اساس آمارهای بانک جهانی، در سال ۲۰۱۷ تولید سرانه امارات ۴۰.۷ هزار دلار بود، در حالی که در این سال ایران تولید سرانه ۵.۵ هزار دلاری داشت).