رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


چه کارهایی پیش از فروش یا هدیه دادن آیفون قدیمی انجام دهیم؟

شاید تصمیم گرفته باشید یکی از آیفون‌های جدید اپل را پیش‌خرید کنید یا اینکه سراغ خرید آیفون ۷ و ۸ بروید که این روزها ارزان‌تر شده‌اند. اما می‌خواهید با آیفون قدیمی خود چه‌کار کنید؟ برخی از کاربران آیفون قدیمی را می‌فروشند یا به دوستی، یکی از اعضای خانواده و آشنایی هدیه می‌دهند. اگر چنین تصمیمی […]

شاید تصمیم گرفته باشید یکی از آیفون‌های جدید اپل را پیش‌خرید کنید یا اینکه سراغ خرید آیفون ۷ و ۸ بروید که این روزها ارزان‌تر شده‌اند.

اما می‌خواهید با آیفون قدیمی خود چه‌کار کنید؟ برخی از کاربران آیفون قدیمی را می‌فروشند یا به دوستی، یکی از اعضای خانواده و آشنایی هدیه می‌دهند.

اگر چنین تصمیمی دارید؛ بهتر است ابتدا چند کار لازم را روی آیفون خود انجام دهید و بعد آن را به دست دیگری بسپارید.

پشتیبان‌گیری

اولین گام پشتیبان‌گیری است. سال‌های زیادی با آیفون قدیمی زندگی کردید و مطمئنا اطلاعات زیادی روی آن دارید و باید از تنظیمات، فهرست تماس‌ها، پیامک‌ها و بسیاری از فایل‌های ضروری یک نسخه پشتیبان بگیرید.

این پشتیبان‌گیری دو دلیل واضح دارد: نخست مطمئن شوید پس از رها کردن آیفون یا واگذار به دیگری، چیزی از دست نداده‌اید و دلیل دوم، استفاده از نسخه پشتیبان روی آیفون جدید است.

حتی اگر از پشتیبان‌گیری خودکار روی آیفون یا اپلیکیشن‌های پشتیبان‌گیری استفاده کردید؛ بهتر است قبل از رها کردن آیفون قدیمی به طور دستی دوباره از همه‌چیز یک نسخه پشتیبان بگیرید.

 

 

برای پشتیبان‌گیری وارد اپلیکیشن Settings شده و روی نام خود ضربه بزنید. حالا صفحه‌نمایش را به پایین اسکرول کنید تا به گزینه iCloud Backup برسید. روی کلید Back Up Now ضربه بزنید تا پشتیبان‌گیری از اطلاعات شما روی سرویس آی‌کلاود انجام شود.

در زیر کلید Back Up Now برچسبی هست که آخرین تاریخ پشتیبان‌گیری را نمایش می‌دهد. گاهی اوقات به تازگی پشتیبان‌گیری شده است و دیگر نیازی به نسخه جدید ندارید.

ریست کارخانه

گام دوم پاک کردن اطلاعات روی آیفون است. بهتر است قبل از فروش یا واگذاری آیفون، تمام اطلاعات شخصی و محرمانه خود را پاک کنید.

آیفون قدیمی شما باید به حالت اولیه و تازه از کارخانه برگردانده شود. پیش از ریست آیفون، باید از سرویس iCloud خارج شوید. از بخش تنظیمات وارد iCloud شده و روی نام خود کلیک کنید.

 

 

حالا صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Sign Out را ببینید. دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا از سرویس آی‌کلاود خارج شوید.

بعد برای پاک کردن اطلاعات از روی آیفون، مسیر Settings > General > Reset را پیش رفته و گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود رمزعبور را وارد کنید. شاید چند دقیقه‌ای طول بکشد تا آیفون ریست شود ولی دیگر همه‌چیز پاک شده است.

تجهیزات جانبی

اگر یک کاربر قدیمی آیفون باشید؛ احتمالا چندین اکسسوری از این گوشی هم دارید. باید تصمیم بگیرید که آیا این تجهیزات جانبی را برای آیفون جدید نیاز دارید یا خیر؟

گاهی اوقات برای آیفون جدید باید یک جفت ایرپاد بخرید و خود آیفون کابل شارژر و Lighting دارد. پس به این تجهیزات جانبی نیازی ندارید و بهتر است همراه با خود آیفون اصلی به فرد دیگری بدهید ولی گاهی اوقات اکسسوری آیفون قدیمی به شدت نیازتان می‌‌شود و می‌تواند از یک هزینه دوباره جلوگیری کند.

بنابراین؛ با دقت بررسی کنید کدام تجهیزات جانبی آیفون قدیمی را نیاز دارید و واقعا استفاده خواهید کرد. بقیه اکسسوری‌ها را تمیز کرده و به همراه آیفون قدیمی در جعبه قرار دهید.

فراموش نکنید با یک پارچه تمیز آغشته به الکل هم لکه‌ها یا گردوغبار روی آیفون قدیمی را بگیرید که صاحب جدید آن بیشتر خوشحال شود.