رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


شرایط اخذ شهروندی در ترکیه تسهیل شد

شرایط اخذ شهروندی در ترکیه تسهیل شد بر اساس اصلاح قانون اعطای شهروندی ترکیه که در روزنامه رسمی کشور ترکیه منتشر شده، شرایط لازم برای کسب حق شهروندی ترکیه (وطنداشلیخ یا همان دریافت پاسپورت ترکیه) برای اتباع خارجی تسهیل شد. بر این اساس به اتباع خارجی که در ترکیه اقدام به سرمایه‌ گذاری مستقیم حداقل […]

شرایط اخذ شهروندی در ترکیه تسهیل شد

بر اساس اصلاح قانون اعطای شهروندی ترکیه که در روزنامه رسمی کشور ترکیه منتشر شده، شرایط لازم برای کسب حق شهروندی ترکیه (وطنداشلیخ یا همان دریافت پاسپورت ترکیه) برای اتباع خارجی تسهیل شد.

بر این اساس به اتباع خارجی که در ترکیه اقدام به سرمایه‌ گذاری مستقیم حداقل با مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و یا معادل آن به لیره ترک کنند٬ امتیاز حق شهروندی داده می‌شود. پیشتر این میزان سرمایه گذاری حداقل ۲ میلیون دلار بود.

همچنین بر اساس اصلاحیه جدید، به اتباع خارجی که در ترکیه اقدام به سرمایه‌گذاری به صورت غیر منقول و ملکی با مبلغ ۲۵۰ هزار دلار و یا معادل آن به لیره ترک کنند نیز حق شهروندی اعطا می شود.

حداقل بهای خرید املاک و مستغلات در ترکیه در راستای اخذ حق تابعیت کشور از سطح ۱ میلیون دلارآمریکا به ۲۵۰ هزار دلار کاهش یافت.

همچنین شرط ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ شهروند ترک جهت دریافت حق شهروندی ترکیه به ۵۰ نفر تغییر کرد.

برای دریافت امتیاز شهروندی در ترکیه، میزان حداقل سپرده گذاری سه ساله در بانک های کشور از ۳ میلیون دلار به ۵۰۰ هزار دلار آمریکا کاهش یافت.