رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


پلیس ترکیه: سعودی ها روزنامه نگار ناپدید شده را در کنسولگری عربستان در استانبول کشته اند

پلیس ترکیه: سعودی ها روزنامه نگار ناپدید شده را در کنسولگری عربستان در استانبول کشته اند رویترز به نقل از دو منبع آگاه ترکیه ای خبر داد که پلیس ترکیه باور دارد که روزنامه نگار ناپدید شده سعودی در ترکیه کشته شده است. این خبرگزاری به نقل از دو منبع ترکیه ای نوشت: مقام های […]

پلیس ترکیه: سعودی ها روزنامه نگار ناپدید شده را در کنسولگری عربستان در استانبول کشته اند

رویترز به نقل از دو منبع آگاه ترکیه ای خبر داد که پلیس ترکیه باور دارد که روزنامه نگار ناپدید شده سعودی در ترکیه کشته شده است. این خبرگزاری به نقل از دو منبع ترکیه ای نوشت: مقام های ترکیه ای معتقدند که «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است. یکی از این منابع که از مقام های ترکیه است به رویترز گفت: ارزیابی اولیه پلیس ترکیه این است که خاشقچی در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است. ما معتقدیم این قتل از پیش طراحی شده بوده و جسد (خاشقچی) سپس به خارج از کنسولگری (عربستان) منتقل شده است. این دو منبع جزئیات چگونگی این قتل ادعایی را مشخص نکردند.

جمال خاشقجی که از منتقدان سرسخت حکومت آل‌سعود است از بعد از ظهر سه‌شنبه هفته گذشته (۱۰ مهر) بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده بود. جمال خاشقجی پس از سخنرانی توهین آمیز ترامپ به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در توئیتی نوشت: “ترامپ هر از گاهی توئیت می کند که از کشورهای عربی حمایت می کند و ما عرب ها باید برای ادامه این دفاع، هزینه آن را بپردازیم، اما سوالی که به ذهنم می رسد، آن است که رئیس جمهوری آمریکا از ما در برابر چه کسی حمایت می کند؟ بر این باورم ، بزرگ ترین خطری که کشورهای عربی و منابع نفتی آنها را تهدید می کند، خود ترامپ است، چرا که وی، عرب ها را تنها چاه نفت می بیند”.

روزنامه واشنگتن‌پست شنبه به نقل از دو منبع آگاه به تحقیقات در خصوص این پرونده گزارش داده ترور خاشقجی به دست یک تیم سعودی انجام شده که با هدف مشخص قتل او به استانبول اعزام شده بودند. یکی از این منابع به واشنگتن‌ پست گفت: «محققان ترکیه‌ای معتقدند تیمی با ۱۵ عضو «از عربستان [برای انجام این کار] آمده بودند. قتل از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده انجام شده است.»