رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران:

نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران: نشست غیر علنی امروز مجلس با توجه به بحث‌های مختلف موجود درباره برجام، FATF و CFT با حضور ظریف وزیر امور خارجه و عراقچی معاون وی برگزار شد. ظریف در این نشست عنوان کرد که آمریکایی‌ها فشار حداکثری خود را از طریق مسائل اقتصادی به کشورمان وارد […]

نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران:

نشست غیر علنی امروز مجلس با توجه به بحث‌های مختلف موجود درباره برجام، FATF و CFT با حضور ظریف وزیر امور خارجه و عراقچی معاون وی برگزار شد.

ظریف در این نشست عنوان کرد که آمریکایی‌ها فشار حداکثری خود را از طریق مسائل اقتصادی به کشورمان وارد می‌کنند و بر این باورند که شاید بتوانند کشورمان را به سمت فروپاشی پیش ببرند که این امر خیال باطلی است.

ظریف درباره مذاکرات خود با اروپایی‌ها برای تشکیل یک ساز و کار مالی هم گفت که اروپایی‌ها قول داده‌اند احتمالا از ۱۳ آبان اقداماتشان را انجام دهند.

وزیر خارجه همچنین در این نشست غیرعلنی اعلام کرد که اروپایی‌ها تاکنون ایستادگی خوبی در بحث برجام و FATF داشته‌اند.

بحث دیگر در این نشست موضوع FATF و CFT بود که وزیر خارجه در این مورد بیان کرد که اروپایی‌ها با ایران همراه بوده‌اند و برخلاف فشارهای آمریکا و اسراییل در این زمینه، ایران توانسته است مهلت چهار ماهه‌ای در تعلیق لیست سیاه FATF را دریافت کند.