رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


ویزای آذربایجان برای ایرانیان برداشته می شود

خدادادی در گفتگو با مجلس و آذربایجان: ویزای آذربایجان برای ایرانیان برداشته می شود/ بزودی گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان به جمهوری آذربایجان سفر می کند سلمان خدادادی در گفتگو با مجلس و آذربایجان در تشریح سفر رئیس مجلس آذربایجان به ایران اظهار کرد: با عنایت به اینکه مردم کشور آذربایجان هم دین و […]

خدادادی در گفتگو با مجلس و آذربایجان:

ویزای آذربایجان برای ایرانیان برداشته می شود/ بزودی گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان به جمهوری آذربایجان سفر می کند

سلمان خدادادی در گفتگو با مجلس و آذربایجان در تشریح سفر رئیس مجلس آذربایجان به ایران اظهار کرد: با عنایت به اینکه مردم کشور آذربایجان هم دین و همچنین با قسمت عظیمی از مردم ایران هم زبان هستند، در بین کشورهای همسایه ایران، جمهوری آذربایجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مردم آذربایجان نیز بر این مهم واقف و نسبت به ایران نگاه دوستانه و برادرانه دارند. بر این اساس ایجاب می کند که ارتباط ما با این کشور، از لحاظ روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، بیشتر از سایر کشورهای همسایه باشد.

وی افزود: البته در چند سال گذشته بیش از ۱۲ بار، رئیس جمهورهای دو کشور دیدار داشته اند. این نشان دهنده روابط عمیق دو کشور است. این سفر رئیس مجلس جمهوری آذربایجان به ایران نیز در ادامه این ارتباطات است.

رئیس گروه دوستی ایران و آذربایجان گفت: در این سفر آقای اسداف رئیس مجلس جمهوری آذربایجان با همراهی جمعی از نمایندگان مجلس و کارشناسان در زمینه های مختلف، همچنین اعضای گروه دوستی آذربایجان و ایران، به ایران آمدند. در این سفر سه روزه، یعنی دو روز کاری، ایشان دیداری با رئیس جمهور و رئیس مجلس ایران و همچنین مسئولین استان آذربایجان غربی داشتند، که در خصوص مسائل مختلفی، از جمله مشکلات مرزی استان های هم مرز بررسی شد. در شهرستانهای مرزی که قبلا مرزنشینان بصورت گذر مرزی رفت و آمد داشتند، با ویزا تردد می کنند که این ویزا از طرف کشور آذربایجان می باشد. در این دیدار، با ایشان رایزنی داشتیم که ویزا برداشته شده و به همان سیاق گذشته برگردد.

نماینده مردم ملکان در مجلس اذعان کرد: در ضیافت شام کاری به میزبانی بنده به عنوان رئیس گردوه دوستی ایران و آذربایجان نیز با آقای اسداف رئیس مجلس آذربایجان، گفتگوی صمیمانه ای داشتیم. از جمله مذاکراتی در خصوص تسریع و تسهیل اجرای پروژه های مشترکی که بین ایران و آذربایجان بصورت مشترک در حال اجرا هستند، مانند راه آهن آستارا به آستارا، کارخانه داروسازی یزرگی که توسط شرکت شستا در آذربایجان سرمایه گذاری و در حال احداث است، انجام شد. همچنین در خصوص گذر مرزی که از طرف ایران ویزایمان را برای مردم این کشور برداشته ایم، مذاکره کردیم که آنها نیز برای مردم ایران ویزا را بردارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: قرار است به زودی گروه دوستی ایران و آذربایجان سفری با دستور کار مشخص به جمهوری آذربایجان داشته باشد. این گروه متشکل از ۱۱ نفر خواهد بود، که ۶ نفر از آنها از نمایندگان آذربایجان هستند، بنده و خانم معصومه آقاپور علیشاهی نماینده شبستر، آقای قلی الله قلیزاده نماینده کلیبر، آقای صدیف بدری نماینده اردبیل، آقای نعمتی و آقای فرید موسوی نمایندگان ترک زبان تهران.