رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


خبر واقعی یا غلو شده رسانه‌های روسی: اژدر هسته‌ای دویست مگاتونی روسیه با قابلیت ایجاد سونامی مرگبار

هر از چندگاهی رسانه‌های روسی با اژدر هسته‌ای و مرگبار «پوسایدون» (Poseidon) اروپا و حتی کل جهان را تهدید می‌کنند. در آخرین نمونه، مقاله منتشر شده در سایت MK.ru از اژدر هسته‌ای و آخرالزمانی برای تهدید اروپا استفاده کرده است. اژدری که می‌تواند سونامی‌های مرگبار به وجود بیاورد و شهرهای ساحلی را به طور کامل […]

هر از چندگاهی رسانه‌های روسی با اژدر هسته‌ای و مرگبار «پوسایدون» (Poseidon) اروپا و حتی کل جهان را تهدید می‌کنند.

در آخرین نمونه، مقاله منتشر شده در سایت MK.ru از اژدر هسته‌ای و آخرالزمانی برای تهدید اروپا استفاده کرده است. اژدری که می‌تواند سونامی‌های مرگبار به وجود بیاورد و شهرهای ساحلی را به طور کامل ویران کند.

ایده طراحی این اژدر در سال ۲۰۰۸ مطرح و در سال ۲۰۱۵ فاش شد روسیه در حال ساخت آن است و نمونه‌های آزمایشی آن آماده شدند. گفته می‌شود این اژدر هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ ساخته و آماده استفاده است. وزارت دفاع روسیه به طور ضمنی اخبار ساخت اژدر هسته‌ای را تایید کرده است

 

 

این اژدر در ابتدا نام‌های «استاتوس- ۶» (Status-6) و «کنیون» (Kanyon) داشت ولی اکنون به نام «پوسایدون» یا خدایان دریاها شناخته می‌شود و جدیدترین سلاح هسته‌ای ساخته شده در جهان است.

خطرناک‌ترین سلاح هسته‌ای

«پوسایدون» بزرگ‌ترین اژدری است که تا کنون در جهان ساخته شده است. ۲۰ متر طول و ۲ متر عرض دارد. برای طی مسافت‌های طولانی در اعماق اقیانوس‌ها ساخته شده است و با انفجار کلاهک هسته‌ای ۲۰۰ مگاتنی خود، موج‌های سونامی افقی و عمودی ایجاد می‌کند که شهرهای ساحلی و ساکنان آن‌ها نابود می‌شوند.

 

 

برخی منابع گفتند انفجار کلاهک حرارتی «پوسایدون» می‌تواند امواج سونامی تا ارتفاع ۱۰۰ متر (۳۳۰ پا) ایجاد کند که برای از بین بردن هر نوع شهر و جمعیتی کافی است.

گفته می‌شود این اژدر بسیار خطرناک توسط زیردریایی‌های خاصی حمل می‌شود و حتی ممکن است در محفظه‌هایی کپسول مانند ساخته شده در کف دریا نگه‌داری شود تا در صورت نیاز، سریعا به سوی اهداف از پیش تعیین شده شلیک شود.

 

 

به طور کلی، سلاح‌های هسته‌ای یک تهدید بزرگ برای انسان‌ها هستند ولی «پوسایدون» ویژگی‌های منحصربه‌فردی در تخریب و گسترش دامنه حمله دارد که باعث می‌شود خطرناک‌تر و ترسناک‌تر به نظر برسد.

موشک «پوسایدون» علاوه بر اینکه می‌تواند سونامی ایجاد کند؛ آلودگی‌های رادیواکتیو بسیار بالایی در محیط ایجاد خواهد کرد که صدها برابر مضرتر از حملات هسته‌ای مرسوم است. انفجار این موشک می‌تواند هزاران مایل مربع ساحل و سطح زمین را برای چندین دهه غیر قابل سکونت کند.

پهپاد زیردریایی هسته‌ای

روسیه برای مقابله با ایالات متحده، کشورهای اروپایی و حتی در صورت نیاز کل جهان، تنها موشک «پوسایدون» را نساخته است؛ بلکه اخباری درباره ساخت یک پهپاد زیردریایی هسته‌ای منتشر شده که می‌تواند کل سیستم چند میلیارد دلاری دفاع موشکی کشور ایلات متحده را بی‌فایده کند.

انفجار کلاهک هسته‌ای این پهپاد می‌تواند موج سونامی ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری (۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ پایی) ایجاد کند. چنین موجی می‌تواند تمام موجودات زنده در شعاعی حدود ۹۰۰ کیلومترمربعی را از بین ببرد.

یعنی کلاهک هسته‌ای این پهپاد قدرتی چندین برابر اژدر مرگبار «پوسایدون» دارد.

 

 

تقریبا تمام سپرهای موشکی فعلی در برابر این سلاح‌های هسته‌ای دیوانه‌کننده تسلیم می‌شوند و قدرت مقابله یا خنثی‌سازی ندارند.

چندین دهه است که روسیه و امریکا در یک نبرد سرد هسته‌ای به سر می‌برند و به نظر می‌رسد این روسیه است که می‌خواهد به زندگی روی زمین خاتمه دهد.

البته، مقامات امریکایی هم با دانستن این اطلاعات بی‌کار ننشسته و در صدد طراحی سلاح‌های هسته‌ای به مراتب مرگبارتر از اژدر «پوسایدون» هستند.

تصور دنیای پس از رهاسازی موشک «پوسایدون» یا پهپاد زیردریایی هسته‌ای روسیه و همین‌طور سلاح‌های هسته‌ای امریکا بسیار سخت است. فقط باید امیدوار باشیم که هرگز چنین زمانی فرا نرسد!/یک پزشک