رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


محققان OpenAI؛ سازمانی غیرانتفاعی که ایلان ماسک یکی از موسسان اون هست، هوش مصنوعی جدیدی به نام GPT-2 برای تولید متن توسعه داده

‏محققان OpenAI؛ سازمانی غیرانتفاعی که ایلان ماسک یکی از موسسان اون هست، هوش مصنوعی جدیدی به نام GPT-2 برای تولید متن توسعه داده که اونقد خوب عمل میکنه که از الان این محققان رو ترسونده! این هوش مصنوعی که به وسیله متن ۸ میلیون لینک از ردیت که جمعا ۴۰ گیگابایت حجم دارن، تمرین داده […]

‏محققان OpenAI؛ سازمانی غیرانتفاعی که ایلان ماسک یکی از موسسان اون هست، هوش مصنوعی جدیدی به نام GPT-2 برای تولید متن توسعه داده که اونقد خوب عمل میکنه که از الان این محققان رو ترسونده!

این هوش مصنوعی که به وسیله متن ۸ میلیون لینک از ردیت که جمعا ۴۰ گیگابایت حجم دارن، تمرین داده شده، میتونه در طیف وسیعی از موضوعات مطلب بنویسه، متن رو خلاصه کنه و حتی متن رو ترجمه کنه! با اینکه متن تولیدی اون در بعضی جاها با واقعیت جور درنمیاد ولی اینکار رو اونقد خوب انجام میده که در بعضی موارد تشخیص اینکه این متن رو یک هوش مصنوعی نوشته سخت هست. اگرچه این هوش مصنوعی کاربردهای خوب زیادی مخصوصا در موضوع علمی تخیلی میتونه داشته باشه ولی در عصر اخبار جعلی میتونه اثار مخربی داشته باشه.

فقط کافیه یک جمله بهش بدین تا یک خبر جعلی براتون بنویسه و به ماشین تولید اخبار جعلی در مقیاس عظیم بدل بشه یا فقط بهش بگین در مورد بد بودن محصول رقیبتون بنویسه تا کل صفحه اون محصول در امازون رو پر از نظرات منفی بکنه! به همین خاطر OpenAI برای جلوگیری از تولید یک DeepFake رای متن و سواستفاده از اون، کدهای منبع برای تمرین دادن و دیتاست این هوش مصنوعی رو منتشر نکرده و فقط به انتشار یک مدل تمرین داده شده بسیار ضعیفتر از نسخه اصلی صرفا برای تست کردن، اکتفا کرده. نمونه هایی از متن تولیدی این هوش مصنوعی رو میتونید در اینجا (http://1tj.ir/2EdGifJ)ببینید.