رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


❌تخصیص وام ۲.۵ میلیون تومانی برای دوگانه سوز کردن خودروها

یکی از سیاست‌های دولت طی سال‌های گذشته دوگانه سوز کردن خودروها بوده که برای این مهم نیز اقدامات متعددی انجام شد. اخیرا مدیر سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اختصاص وام ۲.۵ میلیون تومانی به متقاضیان خبر داد. به گزارش ایسنا، در حالی که ایران بزرگ‌ترین ذخایر گاز جهان را به‌خود اختصاص داده اما […]

یکی از سیاست‌های دولت طی سال‌های گذشته دوگانه سوز کردن خودروها بوده که برای این مهم نیز اقدامات متعددی انجام شد. اخیرا مدیر سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اختصاص وام ۲.۵ میلیون تومانی به متقاضیان خبر داد.

به گزارش ایسنا، در حالی که ایران بزرگ‌ترین ذخایر گاز جهان را به‌خود اختصاص داده اما طبق آمار اعلامی، سهم گاز در سبد انرژی ما تنها ۱۳ درصد است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود در برنامه اولیه این سهم ۷۶ درصد باشد که تاکنون محقق نشده است.

آخرین طرح دولت برای توسعه جایگاه گاز در سبد انرژی تخصیص وام ۲.۵ میلیون تومانی به افراد متقاضی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها بوده که حمید قاسمی – مدیر سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی – در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین جزئیات اجرای این طرح گفت: تا کنون استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته اما روند اجرای کار کمی سخت بوده است.

وی با بیان این‌که در حال مذاکره با بانک برای تسهیل شرایط دریافت وام هستیم، اظهار کرد: به دلیل اینکه بانک تقاضای ضامن دوم داشته، فرایند کار پیچیده شده است که اگر بتوانیم این مساله را حل کنیم قطعاً انجام این کار آسان‌تر خواهد شد. البته اکنون نیز کار در حال انجام است اما به دنبال ایجاد ساز و کاری برای تسهیل کاریم.

مدیر سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره میزان استقبال و ثبت‌نام‌های صورت گرفته، گفت: تاکنون در سایت www.irngv.ir،یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند اما بر اساس برنامه، تنها به دو میلیون نفر وام تعلق خواهد گرفت که تاکنون با پست بانک برای یک میلیون نفر مذاکره کرده و قرار شده تا بانک رفاه نیز به یک میلیون نفر دیگر وام اختصاص دهد که اکنون در حال رایزنی و مذاکره هستیم.

وی با بیان این‌که اولویت ما با پرمصرف‌ها یعنی خودرو وانت و بعد از آن خودروهای فعال در اسنپ و تپسی هستند، گفت: تعداد کثیری از خودروهایی که تاکنون ثبت نام کردند، ماشین‌های معمولی هستند و ظرفیت ثبت‌نام برای ۳ میلیون نفر وجود دارد.

به گفته وی اگر این کار مطابق برنامه و درست پیش‌برود، می‌توانیم روزانه ۱۸ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنیم؛ علاوه بر این برای جایگاه‌هایی که اعلام کردیم، ظرفیت ۱۰۰ درصد قابل افزایش است و هر کجا نیاز باشد نیز می‌توانیم جایگاه کوچک مقیاس را ظرف یک هفته پیاده‌سازی کنیم.