رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


به‌زودی گوگل می‌تواند صحبت‌های شما را با صدای خودتان به زبان دیگری ترجمه کند!

به‌زودی گوگل می‌تواند صحبت‌های شما را با صدای خودتان به زبان دیگری ترجمه کند! گوگل روی ترجمه خودکار و طبیعی تمرکز کرده است و می‌خواهد فرآیندهای ترجمه را تا حدود زیادی بهبود ببخشد. در ماه‌های اخیر، زبان‌های بیشتری در گوگل ترنسلیت پشتیبانی شده و حتی چندین لهجه جدید بدان افزوده شده است. ترجمه همزمان برای […]

به‌زودی گوگل می‌تواند صحبت‌های شما را با صدای خودتان به زبان دیگری ترجمه کند!

گوگل روی ترجمه خودکار و طبیعی تمرکز کرده است و می‌خواهد فرآیندهای ترجمه را تا حدود زیادی بهبود ببخشد. در ماه‌های اخیر، زبان‌های بیشتری در گوگل ترنسلیت پشتیبانی شده و حتی چندین لهجه جدید بدان افزوده شده است.

ترجمه همزمان برای نمایشگرها و بلندگوهای هوشمند به ۲۶ زبان زنده دنیا از دیگر دستاوردهای اخیر گوگل است ولی همه این‌ها در برابر پروژه «Translatotron» ناچیز هستند.

گوگل در پروژه «Translatotron» می‌خواهد از صدای کاربران برای ترجمه همزمان استفاده کند. شما به یک زبان صحبت می‌کنید؛ گوگل با صدای شما به زبان دیگری ترجمه می‌کند!

اتفاق ویژه‌ای است و تا کنون هیچ فناوری یا دستاورد هوش مصنوعی قادر به انجام آن نبوده است چون علاوه بر ترجمه زبان، باید صدای فرد هم تقلید و ترجمه شود.

در حال حاضر، برای ترجمه همزمان ابتدا صدای یک فرد به متن تبدیل شده و بعد کامپیوتر آن متن را می‌خواند اما در پروژه «Translatotron» قرار است متن ترجمه با صدای همان فرد خوانده شود.