رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


گوگل دستیابی به برتری کوانتومی را تایید کرد

گوگل دستیابی به برتری کوانتومی را تایید کرد شرکت گوگل روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر به طور رسمی اعلام کرد به برتری کوانتومی دست یافته است. محققان این شرکت در مقاله‌ای در نشریه علمی نیچر گفته‌اند با دستیابی به فناوری جدید، انجام محاسبه‌ای که با پیشرفته‌ترین کامپیوتر حال حاضر جهان موسوم به «سامیت» ۱۰ هزار سال […]

گوگل دستیابی به برتری کوانتومی را تایید کرد

شرکت گوگل روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر به طور رسمی اعلام کرد به برتری کوانتومی دست یافته است.

محققان این شرکت در مقاله‌ای در نشریه علمی نیچر گفته‌اند با دستیابی به فناوری جدید، انجام محاسبه‌ای که با پیشرفته‌ترین کامپیوتر حال حاضر جهان موسوم به «سامیت» ۱۰ هزار سال طول می‌کشد در ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه امکان پذیر شده است.

ابداع جدید که به مثابه جهشی خیره‌کننده در علوم بشری دانسته می‌شود، از آرزوهای دیرین دانشمندان به شمار می‌رفت و پژوهشگران برای بیش از سی سال بود که به دنبال راهی برای دستیابی به آن بودند. پیش‌تر گمان می‌رفت کامپیوتر کوانتومی در صورت اختراع باید از ماشین پردازشگر قدرتمندی به اندازه «یک زمین فوتبال» برخوردار باشد.

کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند میلیون‌ها حالت یک مسئله را در کسری از ثانیه بررسی و محاسبه کنند. امری که در علوم ریاضی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، هوش مصنوعی و دیگر شاخه‌های علوم تا کنون امکان پذیر نبوده است.