رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


ثبت‌نام برای اعزام نیروی کار به ۴ کشور اروپایی

معاون روابط کار وزیر کار از ارسال فهرست بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار به وزارت صمت خبر داد. به گزارش ایسنا، آنطور که شاکرمی گفته این لیست شامل بنگاه‌هایی است که از سوی وزارت کار شناسایی شده‌اند و بر اساس رصد انجام شده ۴۲ درصد از بنگاهها نیمه فعال و ۳ درصد به دلایل و مشکلات […]

معاون روابط کار وزیر کار از ارسال فهرست بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار به وزارت صمت خبر داد.

به گزارش ایسنا، آنطور که شاکرمی گفته این لیست شامل بنگاه‌هایی است که از سوی وزارت کار شناسایی شده‌اند و بر اساس رصد انجام شده ۴۲ درصد از بنگاهها نیمه فعال و ۳ درصد به دلایل و مشکلات خاص تعطیل هستند ولی قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند.

وی تعداد کارگران بنگاه‌های دارای مشکل را ۱۴۵ هزار نفر در کل کشور عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد آنها مربوط به بخش‌های خصوصی، ۸ درصد مربوط به بخش‌های تعاونی و حدود دو درصد بخش های دولتی و عمومی است که این تعداد واحد مشکل‌دار در بخشهای صنعت، کشاورزی و خدماتی فعالیت دارند.

همچنین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان اعزام نیروی کار به کشورهای دانمارک، فنلاند و سوئد خبر داد.

بر اساس اطلاعیه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، مقدمات اعزام ۵۰۰ نفر از نیروهای کار دانش آموخته دانشگاهی از طریق یکی از موسسات مشاوره شغلی و کاریابی خارجی به کشورهای حوزه اسکاندیناوی (دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ ) فراهم شده است. اعزام نیروی کار در گروه‌های شغلی «پرستاری و پیرا پزشکی»، «پزشکی و دندانپزشکی»، «فنی و مهندسی» و «خدمات» خواهد بود.

متقاضیان جهت اطلاع از شرایط و ضوابط پذیرش و ثبت نام در هر یک از گروه ها به سامانه کاریابی‌های خارجی به نشانی https://forec.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

 

منبع : عصر ایران