رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


ساخت قوی‌ترین ابررایانه جهان با ادغام قدرت پردازشی بیش از یک میلیون پی‌سی کاربران خانگی برای مبارزه با ویروس کرونا

ساخت قوی‌ترین ابررایانه جهان با ادغام قدرت پردازشی بیش از یک میلیون پی‌سی کاربران خانگی برای مبارزه با ویروس کرونا یک میلیون کاربر اینترنت در سراسر جهان تصمیم گرفتند قدرت پردازشی GPU کامپیوتر خانگی خود را با هم ادغام کنند تا زودتر روش‌های درمانی برای مبارزه با ویروس کرونا یافت شود. این یک میلیون کاربر […]

ساخت قوی‌ترین ابررایانه جهان با ادغام قدرت پردازشی بیش از یک میلیون پی‌سی کاربران خانگی برای مبارزه با ویروس کرونا

یک میلیون کاربر اینترنت در سراسر جهان تصمیم گرفتند قدرت پردازشی GPU کامپیوتر خانگی خود را با هم ادغام کنند تا زودتر روش‌های درمانی برای مبارزه با ویروس کرونا یافت شود.

این یک میلیون کاربر می‌خواهند تحت پروژه‌ای به نام Folding@Home کامپیوترهای خود را کلاستر کنند. Folding@Home یک پروژه توزیع شده محاسباتی برای شبیه‌سازی پویای پروتئین‌ها است.

انویدیا در وبلاگ خود نوشته: بیش از ۴۰۰ هزار گیمر اقدام به ادغام منابع GPU خود روی پروژه ابررایانه Folding@Home کردند.

براساس گفته شرکت انویدیا، ادغام این تعداد پردازنده گرافیکی به طور بالقوه می‌تواند قدرت پردازشی ابررایانه Folding@Home را به یک اگزافلاپ برساند؛ بیشتر از یک quintillion (عدد یک با ۱۸ صفر به توان ۲) عملیات ممیز شناور در ثانیه که آن را تبدیل به قوی‌ترین ابررایانه دنیا می‌کند

مدیران Folding@Home اعلام کردند اولین پروژه محاسباتی توزیع شده به این گستردگی برای شبیه‌سازی دینامیکی مولکولی در جهان است. اکنون، محققان این پروژه می‌توانند با قدرت پردازشی ۱ اگزافلاپی به دست آمده، روی روش‌های درمانی و مبارزه با ویروس COVID-19 کار کنند.