رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


انتقاد شدید ترامپ از سازمان بهداشت جهانی: تعلیق کمک مالی را بررسی خواهیم کرد

انتقاد شدید ترامپ از سازمان بهداشت جهانی: تعلیق کمک مالی را بررسی خواهیم کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با انتقاد شدید از سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با شیوع ویروس کرونا تهدید کرد کمک‌های مالی این کشور به این نهاد بین‌المللی را قطع می‌کند. آقای ترامپ در نشست خبری روزانه کاخ سفید سازمان […]

انتقاد شدید ترامپ از سازمان بهداشت جهانی: تعلیق کمک مالی را بررسی خواهیم کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با انتقاد شدید از سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با شیوع ویروس کرونا تهدید کرد کمک‌های مالی این کشور به این نهاد بین‌المللی را قطع می‌کند.

آقای ترامپ در نشست خبری روزانه کاخ سفید سازمان جهانی بهداشت را به همسویی با چین متهم کرد و گفت آن‌ها فرصت هشدار درباره خطر شیوع ویروس کرونا به جامعه جهانی را از دست دادند.

سازمان جهانی بهداشت در روزهای نخست پس از شیوع ویروس کرونا در چین، ابتدا خطر همه‌گیری این ویروس را برای تمام کشورها پایین ارزیابی کرد. اما چند هفته بعد با تغییر این موضع‌، وضعیت هشدار بین‌المللی اعلام کرد و پس از انتشار گسترده ویروس در قاره اروپا در ماه مارس، وضعیت پاندمی (همه‌گیری) اعلام کرد.

دونالد ترامپ به‌ویژه از مخالفت سازمان جهانی بهداشت با قطع پروازهای چین به ایالات متحده آمریکا، انتقاد کرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: ما با دقت بسیار این موضوع را بررسی می کنیم و تعلیق کمک مالی را بررسی خواهیم کرد /یورونیوز