رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


تمهیدات وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام شد

تمهیدات وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام شد راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ (کرونا ویروس) فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی منتشر شد. لازم است کلیه افراد شامل اساتید، دانشجویان و پرسنل در سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام کرده […]

تمهیدات وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام شد

راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ (کرونا ویروس) فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی منتشر شد.

لازم است کلیه افراد شامل اساتید، دانشجویان و پرسنل در سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام کرده و در صورتی که علائم بیماری را نداشتند، فرم مربوطه را پرینت کرده و پس از امضا فرم را به مدیر آموزش و یا مسئول دانشکده مربوطه تحویل دهند.

انجام کلیه فعالیت‌های ورزشی و جانبی تا اطلاع ثانوی در دانشگاه ممنوع است. حتی الامکان مواجهه چهره به چهره افراد کاهش یابد و سعی شود از تلفن، شبکه‌های اجتماعی و ویدئو کنفرانس برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنانی که در داخل یک ساختمان هستند، استفاده شود.

در صورتی که مواجهه چهره به چهره ناگزیر باشد، بایستی فاصله یک تا دو متر (حداقل یک متر) و حداقل زمان ممکن رعایت شود. استفاده از سیستم تهویه و یا باز گذاشتن پنجره‌ها ضروری است.

در صورت استفاده از سروی ایاب و ذهاب، رعایت فاصله ۱-۲ متری (حداقل یک متر) در موقع نشستن در سرویس ضروری است (حداکثر ۳ نفر در یک خودرو سواری متشکل از راننده و دو نفر مسافر در صندلی عقب.)

ضروری است فاصله بین میز و صندلی‌های کلاس‌های درس ۱-۲ متر (حداقل یک متر) و کلیه کلاس‌های فوق برنامه تعلیق شود (پخش فیلم، تئاتر، مسابقات ورزشی) همچنین حداکثر زمان حضور در هر کلاس درس به یک ساعت کاهش یابد.

به منظور جلوگیری از تجمع در سلف سرویس، ضروری است مدت زمان سرو نهار به دو برابر افزایش یابد. همچنین سرو غذا در محل سلف سرویس با رعایت فاصله ۱-۲ متر (حداقل یک متر) انجام شود و فاصله افراد در هنگام دریافت غذا، ۱-۲ متر (حداقل یک متر) باشد.