رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


بیانیه رئیس تلگرام در مورد فیلترینگ تلگرام در ایران و چین!

بیانیه رئیس تلگرام در مورد فیلترینگ تلگرام در ایران و چین! پاول دوروف، مدیر تلگرام در کانال تلگرام خود از پیروزی مقاوت دیجیتالی در روسیه ابراز امیدواری کرد و اعلام کرد این سیستم ضدسانسور را نیز برای کشورهای مسدود شده (ایران و چین) فعال خواهد کرد. متن بیانیه مدیر تلگرام به شرح زیر است: در […]

بیانیه رئیس تلگرام در مورد فیلترینگ تلگرام در ایران و چین!

پاول دوروف، مدیر تلگرام در کانال تلگرام خود از پیروزی مقاوت دیجیتالی در روسیه ابراز امیدواری کرد و اعلام کرد این سیستم ضدسانسور را نیز برای کشورهای مسدود شده (ایران و چین) فعال خواهد کرد.

متن بیانیه مدیر تلگرام به شرح زیر است:

در آوریل ۲۰۱۸، Roskomnadzor تنظیم کننده ارتباطات روسیه تلگرام را در قلمرو این کشور مسدود کرد. ما می دانستیم که این به زودی می آید ، بنابراین در زمانی که فیلتر شدن تلگرام به اجرا درآمد، ما نرم افزار های تلگرام را با پشتیبانی از سرور های پراکسی چرخشی، راه های پنهان کردن ترافیک و سایر ابزارهای ضد سانسور به روز کرده ایم. ما به هزاران مهندس روسی پیوستیم که پراکسی های خاص خود را برای کاربران تلگرام ایجاد کردند و یک جنبش غیرمتمرکز به نام مقاومت دیجیتالی تشکیل دادند.

هفته اول این ممنوعیت چالش برانگیز بود و بسیاری از کاربران ما در روسیه مشکلات ارتباطی داشتند. در تلاش برای جلوگیری از دسترسی کاربران به تلگرام ، Roskomnadzor میلیون ها آدرس IP را در مسدود کرد. با این حال، به لطف مقاومت دیجیتالی، بعد از ماه مه ۲۰۱۸ تلگرام تا حد زیادی در روسیه قابل دسترسی شد.

در نتیجه، پایه کاربری تلگرام در روسیه کاهش نیافته است. در واقع، از سال ۲۰۱۸ دو برابر شده است. در ماه مه سال ۲۰۲۰، از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه تلگرام، حداقل ۳۰ میلیون نفر از روسیه بودند. این بدان معنی است که رشد ما در روسیه مطابق با رشد ما در سایر کشورها بوده است. به عبارت ساده تر، ممنوعیت کار نمی کند.

هفته گذشته، Roskomnadzor ، که از دو ماه پیش مدیر جدیدی دارد، تصمیم گرفت با اعلام اینکه تلگرام دیگر در روسیه مسدود نیست، واقعیت را منعکس کند. آنها در اطلاعیه خود به پیام من در تاریخ ۴ ژوئن مراجعه کردند و در آنجا توضیح دادم که چرا این ممنوعیت معنایی ندارد.

این تغییر باید مورد استقبال قرار بگیرد و امیدوارم دوام داشته باشد. اگر اینگونه نباشد، امیدواریم تعداد کمی از کاربران متوجه تفاوت شوند.

در طول دو سال گذشته، ما مجبور شدیم به طور مرتب فناوری “رفع انسداد” خود را ارتقاء دهیم تا از سانسور جلوتر بمانیم. من به آنچه به دست آوردم افتخار می کنم – این بین برنامه های رسانه های اجتماعی بی نظیر است.

ما نمی خواهیم این فناوری زنگ زده و منسوخ شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم تا منابع ضد سانسور خود را به مکان های دیگری هدایت کنیم که هنوز تلگرام توسط دولت ها ممنوع است – مکان هایی مانند ایران و چین. ما از سازنده های پراکسی سابق برای کاربران روسی می خواهیم تا تلاشهای خود را در این کشورها متمرکز کنند. آنها همچنین باید برای چالش های جدید آماده باشند: هرچه اوضاع سیاسی در جهان غیرقابل پیش بینی تر می شود، دولت های بیشتری ممکن است سعی کنند برنامه های محور حفظ حریم خصوصی مانند تلگرام را مسدود کنند.

نهضت مقاومت دیجیتالی با آتش بس هفته گذشته در روسیه پایان نمی یابد. این تازه شروع شده است و جهانی می شود.