رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


آغاز توزیع داروی رمدسیویر و اکتمرای ایرانی در بیمارستان‌ها/ قیمت رمدسیویر ایرانی ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد

آغاز توزیع داروی رمدسیویر و اکتمرای ایرانی در بیمارستان‌ها/ قیمت رمدسیویر ایرانی ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد حیدر محمدی، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو: رمدسیویر ایرانی از اول مرداد ماه تولید و تست های پایداری آغاز شد و از این هفته توزیع انبوه داروی رمدسیویر در بیمارستان‌های کشور صورت […]

آغاز توزیع داروی رمدسیویر و اکتمرای ایرانی در بیمارستان‌ها/ قیمت رمدسیویر ایرانی ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد

حیدر محمدی، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

رمدسیویر ایرانی از اول مرداد ماه تولید و تست های پایداری آغاز شد و از این هفته توزیع انبوه داروی رمدسیویر در بیمارستان‌های کشور صورت می گیرد و این دارو ظرف چند روز در سراسر کشور توزیع می‌شود.

ظرفیت تولید رمدسیویر هفته ای ۳۰ هزار عدد است و اگر سه شرکت تولیدکننده دیگر هم پای کار بیایند ظرفیت تولید به ۷۰ هزار عدد خواهد رسید و نیاز داخل کشور تامین خواهد شد.

قیمت داروی رمدسیویر وارداتی بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت رمدسیویر ایرانی ۶۰۰ هزار تومان است.

داروی اکتمرا یا توسیلیزومب نمونه ژنریک آن است. این دارو در داخل کشور تولید می شد و از این هفته این دارو برای درمان بیماران کرونایی در داروخانه‌های بیمارستانی توزیع خواهد شد. اکنون تولیدکننده داخلی دارو را در ۲ شکل وریدی و زیر جلدی تولید کرده است و میزان تولید، کفاف نیاز کشور را می‌دهد.