رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


گفتگوی پادشاه عربستان و ترامپ؛ رابطه با اسرائیل بدون تشکیل کشور فلسطینی عادی نمی‌شود

گفتگوی پادشاه عربستان و ترامپ؛ رابطه با اسرائیل بدون تشکیل کشور فلسطینی عادی نمی‌شود ملک سلمان،‌ پادشاه عربستان می‌گوید که روابط کشورش با اسرائیل تنها زمانی عادی خواهد شد که فلسطین به عنوان یک کشور مستقل موجودیت یابد و به رسمیت شناخته شود. پادشاه عربستان که روز یکشنبه به صورت تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس […]

گفتگوی پادشاه عربستان و ترامپ؛ رابطه با اسرائیل بدون تشکیل کشور فلسطینی عادی نمی‌شود

ملک سلمان،‌ پادشاه عربستان می‌گوید که روابط کشورش با اسرائیل تنها زمانی عادی خواهد شد که فلسطین به عنوان یک کشور مستقل موجودیت یابد و به رسمیت شناخته شود.

پادشاه عربستان که روز یکشنبه به صورت تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفتگو می‌کرد گفت که کشورش مشتاق دستیابی به یک راه حل عادلانه و پایدار برای مساله فلسطین است که به زعم وی نقطه آغاز آن می‌تواند طرح صلح عربی باشد که ریاض در سال ۲۰۰۲ پیشنهاد کرد.

تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی و خروج کامل اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی که در جریان جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ به اشغال درآمد عمده شروط مطرح شده در این طرح صلح برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل است.

رهبران عربستان و ایالات متحده در حالی بر سر عادی سازی روابط با اسرائیل تلفنی گفتگو کردند که امارات عربی متحده ماه گذشته میلادی از حصول یک توافق تاریخی با اسرائیل خبر داد و به عنوان سومین کشور عربی پس از مصر و اردن اقدام با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کرد /یورونیوز