رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


حماسه‌آفرینان دفاع مقدس، رهنورد راه مقدسی شدند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ‌در ‌بیانیه دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس آمده است: ‌دفاع مقدس زیباترین و نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین در اسلام، نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات این ملت در دفاع از اسلام نبوی و مرزهای جغرافیایی […]

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ‌در ‌بیانیه دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس آمده است: ‌دفاع مقدس زیباترین و نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین در اسلام، نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات این ملت در دفاع از اسلام نبوی و مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی است. دفاعی که پایمردی، دلیری، رشادت، حماسه آفرینی،  عزت و افتخار فرزندان این ملت در قالب آن برای همیشه تاریخ به ثبت رسیده است.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: ‌وقتی از دفاع مقدس نام برده می شود، اوج شکوفایی، بالندگی، شهادت پروری، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از ولی فقیه و تحقق همه آرمان های اسلام نبوی(ص) و نهضت حسینی(ع) در آن مشعشع و در برترین جلوه های زیبایی قرار دارد.

در این بیانیه تاکید شده است: ‌دفاعی که دست آوردهایی عظیم‌تر از آنچه فکر می کردیم در خود دارد، دست آوردهایی که امام راحل و عظیم الشأن ما فرمود «در دفاع مقدس، اسلام و انقلاب را به جهان صادر کردیم»، صدوری که یکی از ثمره های عملی آن را می توان، آزادی و استقلال طلبی مردم شریف عراق، یمن، سوریه و در آینده دیگر ملت های مظلوم دانست.

این بیانیه خاطر نشان می سازد: ‌از دیگر ثمرات دفاع مقدس فرهنگ سازی است. فرهنگ ارزشمند از خودگذشتگی و ایثار اجتماعی که امروز از جوان و نوجوان تا پیر و کهنسال این ملت برای خدا جویی و خدا باوری و خدا محوری به آن  تمسک می جویند.  ‌ثمره ای که شهدای آن امروز الگوی عملی و اسوه جوانان این ملت و دیگر ملت ها در ایثار و از خودگذشتگی هستند و جلوه های ارزشمندی همچون حماسه سازی مردم سرافراز ایران اسلامی در زلزله، سیل و بیماری کرونا تجلی پیروی از سیره و سبک زندگی شهداست.