رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


پیشرفت بی‌سابقه در روابط اسرائیل با امارات: لغو ویزا

پیشرفت بی‌سابقه در روابط اسرائیل با امارات: لغو ویزا یک روز پس از آنکه کابینه امارات متحده عربی برقراری روابط کامل دیپلماتیک با اسرائیل را به تصویب رساند، هیاتی از امارات به اسرائیل می‌رود تا برای نخستین بار در تاریخ روابط اسرائیل با کشورهای عربی، توافقنامه لغو ویزا برای سفر بین دو کشور را امضاء […]

پیشرفت بی‌سابقه در روابط اسرائیل با امارات: لغو ویزا

یک روز پس از آنکه کابینه امارات متحده عربی برقراری روابط کامل دیپلماتیک با اسرائیل را به تصویب رساند، هیاتی از امارات به اسرائیل می‌رود تا برای نخستین بار در تاریخ روابط اسرائیل با کشورهای عربی، توافقنامه لغو ویزا برای سفر بین دو کشور را امضاء کند.

به گزارش اورشلیم پست از دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو و وزیر امور مالی امارات متحده عربی امروز (سه‌شنبه)، توافق سفر شهروندان دو کشور بدون ویزا را امضاء خواهند کرد.

براساس این توافق شهروندان دو کشور می‌توانند بدون نیاز به گذراندن مسیر پردردسر درخواست صدور ویزا، بین اسرائیل و امارات سفر کنند. البته این توافق پس از امضاء باید به طور رسمی در نهادهای اجرایی و قانونگذاری دو کشور تصویب شود.

هرچند اسرائیل در چهار دهه اخیر با مصر، اردن و اخیرا بحرین نیز توافق صلح امضاء کرده، اما تا کنون تنها در مورد امارات متحده عربی موضوع لغو ویزا مطرح شده است. حتی متحدان نزدیک اسرائیل مانند آمریکا نیز هنوز چنین قراردادی با تل‌آویو ندارند /ایندیپندنت