رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


پمپئو از مسجد رستم پاشای استانبول بازدید کرد

پمپئو از مسجد رستم پاشای استانبول بازدید کرد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و هیئت همراه وی از مسجد رستم پاشا در منطقه امین‌اونوی استانبول بازدید کردند. وی پیش از این نیز از پاتریک‌خانه فنر روم بازدید و با اسقف بارتولومیو یکم دیدار کرده بود. پمپئو حین ورود به مسجد به سوالات خبرنگاران درباره […]

پمپئو از مسجد رستم پاشای استانبول بازدید کرد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و هیئت همراه وی از مسجد رستم پاشا در منطقه امین‌اونوی استانبول بازدید کردند.

وی پیش از این نیز از پاتریک‌خانه فنر روم بازدید و با اسقف بارتولومیو یکم دیدار کرده بود.

پمپئو حین ورود به مسجد به سوالات خبرنگاران درباره علت سفرش به ترکیه پاسخ نداده و در جریان این بازدید به خبرنگاران اجازه تصویربرداری داده نشد.

وزیر امور خارجه آمریکا سپس برای مدتی در کاخ چراغان استراحت و با اسقف اعظم پائول راسل، نماینده واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پمپئو در توئیتر خود ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با اسقف بارتولومیو یکم، نوشت: بازدید از کلیسای آیایورگی مایه افتخار است. اکومنیزم کلیسایی، به‌عنوان رهبر جهان ارتدوکس، شریک کلیدی ما در حمایت از آزادی دین در سراسر جهان است.

امانوئل آداماکیس متروپولیت فرانسه در پاسخ به این سوال که واکنش پمپئو به بازگشایی مسجد ایاصوفیه چه بود، گفت: این موضوعی سیاسی است. ایشان در این رابطه اظهار نظری نکردند. ما نیز اشاره به آن نداشتیم. پیش از این ناراحتی خود را اعلام کرده بودیم/خبرگزاری آناتولی