رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


کمبود ویتامین D خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

کمبود ویتامین D خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی : مقالات بسیار متعددی درباره کمبود ویتامین D به چاپ رسیده است و طبق نتایج به دست آمده کسانی که این ویتامین را به میزان کافی در بدن نداشته باشند بیشتر به کرونا مبتلا خواهند شد و طول […]

کمبود ویتامین D خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی :

مقالات بسیار متعددی درباره کمبود ویتامین D به چاپ رسیده است و طبق نتایج به دست آمده کسانی که این ویتامین را به میزان کافی در بدن نداشته باشند بیشتر به کرونا مبتلا خواهند شد و طول درمان طولاتری هم خواهند داشت.

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها لازم است افراد حتما بدن خود را به جذب ویتامین D از طریق مصرف مکمل‌ها یا لبنیات عادت دهند.

اگر فرد روزانه دو وعده لبنیات مصرف کند در این صورت یک قرص ویتامین D با دوز مصرف ۵۰ هزار برای اوکفایت خواهد کرد، در غیر اینصورت به علت جذب بهتر لازم است تا فرد ویتامین D با دوز یک هزار مصرف کند.

در دوران ایپدمی کرونا لازم است تا افراد حداقل روزانه یک لیوان شیر و یک لیوان ماست را مصرف کنند و مصرف منابع دیگر مانند کنجد و کلم در کنار دو وعده لبنیات روش مناسبی برای تامین کلسیم و ویتامین D بدن خواهد بود.