رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


پاپ برای اولین بار از ‘ستم دیدگی’ مسلمانان ایغور سخن گفت

پاپ برای اولین بار از ‘ستم دیدگی’ مسلمانان ایغور سخن گفت پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، برای نخستین بار مسلمانان ایغور در چین را جامعه “ستم دیده” توصیف کرد و تلویحا برخورد دولت چین با آنان را ظالمانه دانست. در بخشی از کتاب جدید پاپ که با عنوان “بیایید رویا ببینیم: راهی به سوی آینده […]

پاپ برای اولین بار از ‘ستم دیدگی’ مسلمانان ایغور سخن گفت

پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، برای نخستین بار مسلمانان ایغور در چین را جامعه “ستم دیده” توصیف کرد و تلویحا برخورد دولت چین با آنان را ظالمانه دانست.

در بخشی از کتاب جدید پاپ که با عنوان “بیایید رویا ببینیم: راهی به سوی آینده بهتر” به زودی توزیع خواهد شد، وی گفته است: “فکر می کنم کرارا از مردم تحت ستم سخن گفته ام” روهینگیایی ها، ایغورهای بینوا، ایزدی ها.” وی همچنین از آزار و تعقیب مسیحیان در برخی کشورهای اسلامی انتقاد کرده است.

اگرچه پاپ در گذشته بارها نگرانی خود از ظلم بر مسلمانان روهینگیا در میانمار (برمه) و آزار ایزدی ها توسط گروه دولت اسلامی ابراز داشته، اما با وجود تبلیغات گسترده در مورد آزار مسلمانان در چین، تا پیش از این در مورد وضعیت مسلمانان در این کشور ابراز نظری نکرده بود.

گفته می شود که دلیل سکوت پاپ در این مورد مذاکرات واتیکان و دولت چین در مورد تمدید توافقنامه ای مربوط به وضعیت گروهی از اسقف های کاتولیک در جمهوری خلق چین بوده است.