رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


دیکشنری دات کام و وبستر کلمه پندمیک را واژه سال اعلام کردند

دیکشنری دات کام و وبستر کلمه پندمیک را واژه سال اعلام کردند انتشارات مریام وبستر و دیکشنری دات کام کلمه «پندمیک» به معنی «همه‌گیری» را به دلیل جستجوی فراوان کاربران برای معنای آن به عنوان واژه سال ۲۰۲۰ اعلام کردند. به گفته شرکت دیکشنری دات کام، در روز ۲۱ اسفند سال گذشته، پس از آنکه […]

دیکشنری دات کام و وبستر کلمه پندمیک را واژه سال اعلام کردند

انتشارات مریام وبستر و دیکشنری دات کام کلمه «پندمیک» به معنی «همه‌گیری» را به دلیل جستجوی فراوان کاربران برای معنای آن به عنوان واژه سال ۲۰۲۰ اعلام کردند.

به گفته شرکت دیکشنری دات کام، در روز ۲۱ اسفند سال گذشته، پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی رسما همه‌گیری کرونا را اعلام کرد، تعداد جستجو برای معنی این کلمه نسبت به روز مشابه در سال قبل از آن ۱۳۵ هزار درصد افزایش یافت.

طبق اعلام مریام وبستر نیز، در همین روز تعداد جستجو برای کلمه پندمیک نسبت به روز مشابه در سال قبل از آن بیش از ۱۱۵ هزار درصد افزایش یافت.

به گفته جان کلی، ویراستار ارشد دیکشنری دات کام، در سال ۲۰۲۰، هر ماهه تعداد جستجوها برای معنی واژه پندمیک بیشتر می شد و این کلمه در تمام این مدت جزو ۱۰ درصد از کلماتی بود که کاربران بیش از همه به دنبال معنای آن بودند.