رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل سعید خطیب زاده: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر علی رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، همواره با استفاده از معدود کانال‌های انتقال مالی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته است. در سال‌جاری نیز با توجه به مسدود شدن […]

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل

سعید خطیب زاده:

جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر علی رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، همواره با استفاده از معدود کانال‌های انتقال مالی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته است.

در سال‌جاری نیز با توجه به مسدود شدن کانال‌های انتقال منابع مالی توسط آمریکا، از مدت‌ها پیش با خزانه داری سازمان ملل در مورد معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است.

آخرین پیشنهاد کشورمان در این خصوص تادیه این بدهی از طریق استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده است که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی‌های لازم است.

جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارائی‌های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان از طریق «بانک واسطه» آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت مسیر انتقال را تضمین کند.