رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


تظاهرات هزاران معترض در شهرهای روسیه؛ بازداشت بیش از ۳۴۵۰ نفر به دست پلیس

تظاهرات هزاران معترض در شهرهای روسیه؛ بازداشت بیش از ۳۴۵۰ نفر به دست پلیس گزارش‌ها از روسیه حاکی است در تظاهرات اعتراضی روز شنبه چهارم بهمن که در شهرهای مختلف این کشور از جمله در مسکو برگزار شد، بیش از ۳۴۵۰ نفر از معترضان حامی آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت پوتین، بازداشت شده‌اند. در پی درخواست […]

تظاهرات هزاران معترض در شهرهای روسیه؛ بازداشت بیش از ۳۴۵۰ نفر به دست پلیس

گزارش‌ها از روسیه حاکی است در تظاهرات اعتراضی روز شنبه چهارم بهمن که در شهرهای مختلف این کشور از جمله در مسکو برگزار شد، بیش از ۳۴۵۰ نفر از معترضان حامی آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت پوتین، بازداشت شده‌اند.

در پی درخواست آقای ناوالنی، از رهبران اپوزیسیون در روسیه، برای اعتراض به حکومت ولادیمیر پوتین، روز شنبه عده زیادی در چند شهر به خیابان‌ها آمدند

خبرگزاری رویترز ساعتی پس از آغاز گردهم‌آیی معترضان در ده‌ها شهر روسیه گزارش داد که بیش از هزار نفر به دست پلیس دستگیر شده‌اند.

بنابر آخرین گزارش‌ها، شمار بازداشت‌شدگان توسط پلیس به بیش از ۳۴۵۰ نفر رسیده و درگیری ماموران با افراد معترض به خشونت کشیده شده است.

مقامات مسکو، شمار معترضان این شهر را در حدود چهار هزار نفر گزارش کرده‌اند و این در حالی است خبرگزاری رویترز، شمار تظاهرات‌کنندگان در پایتخت روسیه را نزدیک به چهل هزار تن اعلام کرده است.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که یولیا ناوالنایا، همسر الکسی ناوالنی، نیز پس از پیوستن به جمعیت معترض در مرکز مسکو توسط ماموران پلیس ضدشورش بازداشت شد.

عکس‌ها و ویدئوهایی که از این رشته اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده حکایت از سرکوب شدید به دست پلیس دارد

هواداران ناوالنی و مخالفان حکومت ولادیمیر پوتین روز شنبه در سرمای زیر صفر و با وجود اخطارهای مکرر پلیس روسیه به خیابان‌ها آمدند تا نارضایتی خود را نشان داده و آزادی آلکسی ناوالنی را خواستار شوند.