رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


علی ربیعی:فیلترینگ اینستاگرام یعنی بیکاری و فقر یک میلیون نفر/ مگر توانستیم ماهواره را جمع کنیم که …؟

علی ربیعی:فیلترینگ اینستاگرام یعنی بیکاری و فقر یک میلیون نفر/ مگر توانستیم ماهواره را جمع کنیم که …؟ ایران در یادداشتی به قلم سخنگوی دولت نوشت: بی‌تردید فضای مجازی، در آینده بخش اعظمی از اقتصاد جوامع را تشکیل خواهد داد. در میان شبکه‌های اجتماعی، بررسی‌ها نشان می‌دهد فقط اینستاگرام محل کسب‌وکار گروه بزرگی از مردم […]

علی ربیعی:فیلترینگ اینستاگرام یعنی بیکاری و فقر یک میلیون نفر/ مگر توانستیم ماهواره را جمع کنیم که …؟

ایران در یادداشتی به قلم سخنگوی دولت نوشت:
بی‌تردید فضای مجازی، در آینده بخش اعظمی از اقتصاد جوامع را تشکیل خواهد داد. در میان شبکه‌های اجتماعی، بررسی‌ها نشان می‌دهد فقط اینستاگرام محل کسب‌وکار گروه بزرگی از مردم شده است. حتی آمارها پیش از شیوع کرونا هم به قدری بزرگ هست که تصمیم به تعطیلی‌اش جنبه‌های اقتصادی کلان بیابد.

۲۳۰ هزار خانواده یعنی چیزی حدود ۹۵۰ هزار نفر ایرانی، در اوضاع بیکاری ناشی از کمبود رشد و تحریم، امرار معاش خود را وابسته به این شبکه اجتماعی هستند. با توجه به مطالعات تخصصی‌ام در وزارت کار، معتقدم هرگونه محدودسازی و یا تعطیلی اینستاگرام، کوچ دادن حدود یک میلیون ایرانی به سمت بیکاری و فقر می‌باشد.

نگاه کنید به قانون منع به‌کارگیری ماهواره که چندین سال مأموران در پشت‌بام‌ها به دنبال دیش‌های ماهواره‌ای بودند و مقایسه کنید با پشت بام‌های امروز حتی در دورافتاده‌ترین روستاها و نیز پشت‌بام‌های همان. این یعنی نوعی خاص از سیاست‌گذاری فرهنگی که نزدیک به تمامی خانوارهای ایران را به افرادی قانون‌شکن تبدیل کرده است.