رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


ازدیاد آهو در کیش و خارک “مشکل ساز شده”

ازدیاد آهو در کیش و خارک “مشکل ساز شده” سازمان حفاظت محیط زیست کیش می‌گوید ازدیاد آهو برای فرودگاه کیش مشکل‌ساز شده‌ و به همین دلیل نیاز به برنامه‌ریزی و جابجایی فوری جمعیت آهوان منطقه وجود دارد. شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به خبرگزاری ایسنا گفته […]

ازدیاد آهو در کیش و خارک “مشکل ساز شده”

سازمان حفاظت محیط زیست کیش می‌گوید ازدیاد آهو برای فرودگاه کیش مشکل‌ساز شده‌ و به همین دلیل نیاز به برنامه‌ریزی و جابجایی فوری جمعیت آهوان منطقه وجود دارد.

شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به خبرگزاری ایسنا گفته است جمعیت آهو در جزایر کیش و خارک بیش از حد ظرفیت مراتع آن است و فقر پوشش گیاهی روز به روز تشدید می‌شود.

آقای منتظمی گفته است لاشه هفت راس جبیر (آهوی بومی ایران) در جزیره هنگام استان هرمزگان مورد مطالعه قرار گرفته و دلیل مرگ آنها “فقر غذایی” بوده است.

او گفته است شرایط اقلیمی، ‌کمبود میزان بارندگی و نامناسب بودن زمان بارش‌های صورت گرفته باعث کاهش تولیدات علوفه‌ای خوش‌خوراک آهوان شده است که این مساله می‌تواند در تابستان سال آینده، آهوان را با مشکل تغذیه و بیماری مواجه کند و به همین خاطر پیشنهاد شده با توجه به وجود مراکز تکثیر و پرورش مجاز، این سرریز جمعیت به این مراکز منتقل شود.