رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


حکومت نظامی در میانمار؛ سازمان ملل بازداشت آنگ سان سوچی را محکوم کرد

حکومت نظامی در میانمار؛ سازمان ملل بازداشت آنگ سان سوچی را محکوم کرد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، اقدام ارتش میانمار به کودتا و بازداشت آنگ سان سو چی، رهبر بالفعل این کشور را محکوم کرد. استفان دوجاریک، سخنگوی آقای گوترش، با انتشار بیانیه‌ای گفت: «دبیرکل [سازمان ملل] بازداشت آنگ سان سو چی مشاور […]

حکومت نظامی در میانمار؛ سازمان ملل بازداشت آنگ سان سوچی را محکوم کرد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، اقدام ارتش میانمار به کودتا و بازداشت آنگ سان سو چی، رهبر بالفعل این کشور را محکوم کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی آقای گوترش، با انتشار بیانیه‌ای گفت: «دبیرکل [سازمان ملل] بازداشت آنگ سان سو چی مشاور دولتی، وین مینت رئیس جمهور، و دیگر رهبران سیاسی میانمار در آستانه شروع به کار پارلمان جدید این کشور را به شدت محکوم می‌کند.»

این بیانیه می‌افزاید که تحولات کنونی در میانمار ضربه‌ای جدی به اصلاحات دموکراتیک در میانمار است.

ساعاتی پس از بازداشت آنگ سان سو چی و شماری از چهره‌های حزب حاکم در میانمار، ارتش این کشور با اعلام وضعیت اضطراری قدرت را به طور کامل در اختیار گرفت.

یکی از شبکه‌های تلویزیونی میانمار که متعلق به ارتش این کشور است روز دوشنبه ۱۳ بهمن اعلام کرد که ارتش یک ژنرال سابق را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرده است.

صبح دوشنبه سخنگوی ائتلاف ملی برای دموکراسی در میانمار خبر بازداشت آنگ سان سوچی، و وین ماینت را به رسانه‌های جهانی اطلاع داد.

بازداشت خانم آنگ سان سوچی و یارانش در پی تنش‌های فزاینده بین دولت غیرنظامی و ارتش بر سر انتخابات اخیر پارلمانی در میانمار رخ می‌دهد که نظامیان معتقدند در جریان آن تقلبات گسترده رخ داده است