رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


کلاب هاوس فیلتر شد؟

کلاب هاوس فیلتر شد؟ از صبح امروز دسترسی کاربران همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس غیرممکن شده است این در حالی است که دادستان کل کشور گفته بود برنامه‌ای برای فیلتر کلاب‌هاوس وجود ندارد و وزیر ارتباطات ضمن تاکید بر گفته‌های دادستان کل کشور، بر استفاده مردم از این فضا و […]

کلاب هاوس فیلتر شد؟

از صبح امروز دسترسی کاربران همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس غیرممکن شده است

این در حالی است که دادستان کل کشور گفته بود برنامه‌ای برای فیلتر کلاب‌هاوس وجود ندارد و وزیر ارتباطات ضمن تاکید بر گفته‌های دادستان کل کشور، بر استفاده مردم از این فضا و تعامل تاکید کرده بود.

اعضای کابینه دولت نیز در این روزها استفاده حداکثری از این فضا داشتند که حساسیتهای جریان مقابل دولت را دو چندان کرده بود.

به عنوان مثال گفتگوی چالشی ظریف و صالحی و همتی با منتقدین در این فضا سروصدای زیادی را به همراه داشت تا جایی که به خارج از مرزهای ایران نیز رسید و جمعی از سناتورهای آمریکایی مدیران کلاب هاوس را بخاطر ایجاد تریبون برای مسئولین دولت ایران به توضیح فراخواندند.

زمزمه‌های اختلاف بین دولت و مخالفان پرقدرت برای فیلتر کلاب‌هاوس از دیشب و پس از اختلال این شبکه اجتماعی در همراه اول شدت یافت و معزی مسئول اطلاع رسانی دولت، ضمن تاکید بر عدم صدور دستور رسمی قضایی، از عزم گروهی برای انسداد یا اختلال در کلاب‌هاوس گفت.

برخی شایعات حکایت از این دارد که این اختلال می تواند عمدی باشد که در صورت صحت بنا بر ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی، که به اختلال عمدی در ارتباطات اشاره دارد، محکومیت سنگینی را برای مدیران این اپراتورها به دنبال دارد. باید دید آیا دستگاه قضایی به این مصداق آشکار جرم ورود می‌کند یا خیر /برنا