رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


عراقچی: باید آثار برداشته‌شدن تحریم‌ را ببینیم؛ صرف امضای رفع تحریم‌ کافی نیست

عراقچی: باید آثار برداشته‌شدن تحریم‌ را ببینیم؛ صرف امضای رفع تحریم‌ کافی نیست عراقچی درباره نتایج مذاکرات وین گفت: نتیجه‌ای که به آن رسیده‌ایم این است که در مسیر درستی هستیم. آمریکایی‌ها باید تحریم‌ها را بردارند و سپس ایران به اجرای کامل برجام باز خواهد گشت. تقریباً همه با این موضوع موافق هستند. همه تحریم‌ها […]

عراقچی: باید آثار برداشته‌شدن تحریم‌ را ببینیم؛ صرف امضای رفع تحریم‌ کافی نیست

عراقچی درباره نتایج مذاکرات وین گفت: نتیجه‌ای که به آن رسیده‌ایم این است که در مسیر درستی هستیم. آمریکایی‌ها باید تحریم‌ها را بردارند و سپس ایران به اجرای کامل برجام باز خواهد گشت. تقریباً همه با این موضوع موافق هستند.

همه تحریم‌ها چه آنها که در دوره ترامپ تحمیل شده، چه با برچسب‌های دیگری تحمیل شده‌ و چه تحریم‌هایی که در برجام ذکر شده، باید برداشته شود. کافی نیست آمریکا صرفاً رفع تحریم‌ها را امضا کند، مهم این است که آثار آن را روی زمین ببینیم. اصرار داریم تحریم‌هایی را که برداشته‌شده راستی‌آزمایی کنیم. آمادگی داریم در مورد یک روند سریع و راحت راستی‌آزمایی با دیگر اعضای برجام گفت‌وگو کنیم.

با آژانس توافقی سه ماهه انجام داده‌ایم که یک ماه و نیم آن باقی مانده است. باید زودتر به نتیجه برسیم تا آژانس دچار مشکل در زمینه پروتکل الحاقی نشود. فکر می‌کنم این امکان وجود دارد در این بازه زمانی به نتیجه برسیم، البته شرط آن این است که سایر اطراف هم حسن‌نیت و جدیت داشته باشند. من به عنوان دیپلمات خوشبین هستم.