رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


تماس تلفنی لاوروف و بلینکن درباره ایران

تماس تلفنی لاوروف و بلینکن درباره ایران وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از تماس تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و گفت‌وگو درباره کره شمالی، ایران و ثبات راهبردی و همچنین همکاری در چارچوب شورای قطب شمال، خبر داد. دو طرف توافق کردند روز ۲۰ می (۳۰ […]

تماس تلفنی لاوروف و بلینکن درباره ایران

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از تماس تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و گفت‌وگو درباره کره شمالی، ایران و ثبات راهبردی و همچنین همکاری در چارچوب شورای قطب شمال، خبر داد.

دو طرف توافق کردند روز ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت ماه) در حاشیه نشست شورای قطب شمال در ریکیاویک، پایتخت ایسلند در دیدار با یکدیگر به بحث‌های خود در خصوص طیفی از موضوعات ادامه دهند.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای دیدار بلینکن و لاوروف در نشست هفته آینده را تأیید و درباره تنش‌های روسیه و آمریکا اعلام کرد:

وزیر خارجه بلینکن بر عزم رئیس‌جمهور بایدن برای محافظت از شهروندان آمریکا و اقدام قاطعانه وی در دفاع از منافع ایالات متحده در برابر اقدامات روسیه که به ما و همپیمانانمان آسیب می‌زند، تأکید کرده است.