رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


فروش تسلیحات آمریکایی به اسرائیل: موافقت دولت بایدن، مخالفت برخی دموکرات‌ها

فروش تسلیحات آمریکایی به اسرائیل: موافقت دولت بایدن، مخالفت برخی دموکرات‌ها دولت بایدن با فروش تسلیحاتی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به اسرائیل موافقت کرد. این تصمیم با اعتراض شدید برخی نمایندگان دموکرات روبه‌رو شد که منتقد حمایت آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هستند. «واشنگتن‌پست» به نقل از سخنگوی کمیته امور خارجه نوشت: «کنگره […]

فروش تسلیحات آمریکایی به اسرائیل: موافقت دولت بایدن، مخالفت برخی دموکرات‌ها

دولت بایدن با فروش تسلیحاتی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به اسرائیل موافقت کرد. این تصمیم با اعتراض شدید برخی نمایندگان دموکرات روبه‌رو شد که منتقد حمایت آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هستند.

«واشنگتن‌پست» به نقل از سخنگوی کمیته امور خارجه نوشت: «کنگره ایالات‌متحده به‌طور رسمی در تاریخ پنجم ماه می از این خبر مطلع شده است.»

پس از شروع درگیری میان حماس و اسرائیل، بایدن ضمن آن که خواستار آتش‌بس فوری شده بود، گفت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.» با آن که موضع‌گیری رئیس‌جمهوری آمریکا با حمایت اکثریت کنگره روبه‌رو شده بود، برخی نمایندگان دموکرات‌ می‌گویند نگران حمایت واشنگتن از نتانیاهو هستند و می‌خواهند درباره فروش تسلیحات جدید به اسرائیل و زمان ارسال آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.