رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


نمایندگان آمریکا دست و بال رئیس جمهور را بستند/ لغو مجوز حمله نظامی از سوی رییس جمهور آمریکا

نمایندگان آمریکا دست و بال رئیس جمهور را بستند/ لغو مجوز حمله نظامی از سوی رییس جمهور آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۶۶ رای موافق در برابر ۴۶ رای مخالف بخشی از بسته هفت لایحه‌ای بحث برانگیز مجوز ۱۹۹۱ اقدام نظامی و جنگ به عراق و مجوز ۱۹۵۷ که به رییس جمهور این کشور اجازه […]

نمایندگان آمریکا دست و بال رئیس جمهور را بستند/ لغو مجوز حمله نظامی از سوی رییس جمهور آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۶۶ رای موافق در برابر ۴۶ رای مخالف بخشی از بسته هفت لایحه‌ای بحث برانگیز مجوز ۱۹۹۱ اقدام نظامی و جنگ به عراق و مجوز ۱۹۵۷ که به رییس جمهور این کشور اجازه می‌داد تا برای محافظت در برابر تجاوزات مسلحانه از هر کشوری که تحت کنترل کمونیسم بین‌المللی است دست به اقدامات نظامی در خاورمیانه بزند را لغو کرد.

این اقدام که در راستای محدود کردن قدرت‌های جنگی رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت، دو مجوز جنگ که هر دو مربوط به جنگ‌های خاورمیانه در طول ۱۰ ساله گذشته بود را لغو کرد.

این مجوز‌ها به رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌داد تا بدون هماهنگی و تایید کنگره دست به اقدام نظامی علیه هر کشور و یا گروهی بزند.

این اقدامات در حالی صورت گرفته است که بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور حمله هوایی به مواضع گروه‌های مقاومت در مرز بین عراق و سوریه را صادر کرده بود.