رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


گوترش: آمریکا تمامی تحریم‌های ایران را لغو کند

گوترش: آمریکا تمامی تحریم‌های ایران را لغو کند خبرگزاری رویترز نوشت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در آستانه نشست ۳۰ ژوئن (۹ تیر) شورای امنیت، از دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا درخواست کرد که براساس توافق ۲۰۱۵ با هدف جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته‌ای، همه تحریم‌ها را علیه ایران لغو کند. گوترش در […]

گوترش: آمریکا تمامی تحریم‌های ایران را لغو کند

خبرگزاری رویترز نوشت:

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در آستانه نشست ۳۰ ژوئن (۹ تیر) شورای امنیت، از دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا درخواست کرد که براساس توافق ۲۰۱۵ با هدف جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته‌ای، همه تحریم‌ها را علیه ایران لغو کند.

گوترش در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین از آمریکا خواست معافیت‌ها را در رابطه با تجارت نفت با ایران گسترش دهد و علاوه بر آن معافیت‌های مرتبط با برنامه‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را به طور کامل تمدید کند.

گوترش در پایان تاکید کرد:

▫️ من همچنان معتقد هستم که بازسازی کامل برجام بهترین راه برای اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

در جلسه امروز شورای امنیت، ۱۵ عضو دائم آن قرار است در مورد گزارش ۲ سالانه دبیرکل بر سر اجرای قطعنامه سال ۲۰۱۵ که توافق هسته‌ای بین ایران، آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین در آن قید شده است، بحث و گفت‌وگو کنند.