رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


بابک زنجانی مشمول عفو خواهد شد

بابک زنجانی مشمول عفو خواهد شد کوهپایه زاده، وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اظهارات رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر قطعی بودن حکم اعدام زنجانی، گفت: بر اساس دادنامه قطعی صادره از سوی دیوان عالی کشور چنانچه موکل وجوه مربوطه را مسترد و مطالبات شرکت نفت را پرداخت […]

بابک زنجانی مشمول عفو خواهد شد

کوهپایه زاده، وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اظهارات رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر قطعی بودن حکم اعدام زنجانی، گفت:

بر اساس دادنامه قطعی صادره از سوی دیوان عالی کشور چنانچه موکل وجوه مربوطه را مسترد و مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که به عفو و بخشودگی اشاره دارد بهره‌مند خواهد شد.

لذا همان رای قطعی و مرجعی که مجازات اعدام را برای موکل تعیین کرده بلافاصله پس از تعیین مجازات به صراحت در رای خود به عفو تصریح کرده است.

بابک زنجانی طی وکالت رسمی بلاعوض کلیه اموال و دارایی‌های خود در ایران را به شرکت نفت منتقل کرده همچنین اقدامات و همکاری قابل توجهی در جهت انتقال اموال خارج از کشور خود انجام داده است.

لذا از آنجا که دادنامه صادره نسبت به این موضوع صراحت دارد و خالی از هرگونه شبهه است با توجه به اقدامات صورت گرفته چنانچه وجوهات مسترد شود قطعاً موکل مشمول عفو و بخشودگی خواهد شد.