رفتن به بالا
جستجوی ساده جستجوی پیشرفته


هر آنچه را که از محصولات جدید اپل باید بدانید

آیفون ۱۳ معمولی و مینی با دوربین‌های بازطراحی شده، ناچ کوچک‌تر و پردازنده A15 Bionic معرفی شدند       سرانجام پس از یک سال شایعه و انتظار، آیفون‌های ۱۳ رسما معرفی شدند. همانند سال گذشته، آیفون ۱۳ پایه در دو مدل آیفون ۱۳ معمولی با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچ و آیفون ۱۳ مینی با نمایشگر […]

آیفون ۱۳ معمولی و مینی با دوربین‌های بازطراحی شده، ناچ کوچک‌تر و پردازنده A15 Bionic معرفی شدند

 

 

 

سرانجام پس از یک سال شایعه و انتظار، آیفون‌های ۱۳ رسما معرفی شدند.

همانند سال گذشته، آیفون ۱۳ پایه در دو مدل آیفون ۱۳ معمولی با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچ و آیفون ۱۳ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچ معرفی شده است. صفحه‌نمایش این گوشی‌ها همچنان پنل اولد با کناره‌های تخت و آلومینیومی ضمن بدنه جلو و عقب شیشه‌ای است.

 

آیفون‌های ۱۳ استاندارد و مینی طراحی مشابه آیفون‌های ۱۲ دارند ولی از یک بریدگی ناچ ۲۰ درصد کوچک‌تر بهره می‌برند تا فضای کمتری از حاشیه پنل نمایشگر بالا اشغال شود. البته، هنوز این ناچ به پای ناچ سوراخی گوشی‌های اندرویدی نمی‌رسد.

 

 

پردازنده این گوشی‌ها نیز قوی‌تر شده و از A15 Bionic استفاده می‌کند که به گفته اپل سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر از تراشه A14 Bionic است. پردازنده A15 هنوز یک تراشه مرکزی ۵ نانومتری و ۶ هسته‌ای با دو هسته عملکرد بالا و چهار هسته با عملکرد متوسط و پایین است.

 

 

اپل می‌گوید این سریع‌ترین پردازنده در میان تلفن‌های هوشمند دنیا است و می‌تواند تا ۵۰ درصد سریع‌تر از رقبا باشد. همچنین، اپل می‌گوید گرافیک آیفون‌های ۱۳ نزدیک به ۳۰ درصد سریع‌تر از رقبا است؛ اگرچه اپل مشخص نمی‌کند دقیقا دارد با کدام گوشی‌های اندرویدی رقیب مقایسه می‌کند.

 

 

آیفون‌های ۱۳ عمر باتری بهتری می‌دهند. آیفون ۱۳ استاندارد ۲.۵ ساعت شارژ باتری بیشتری نسبت به آیفون ۱۲ استاندارد دارد و آیفون ۱۳ مینی عمر باتری ۱.۵ برابر بیشتر نسبت به آیفون ۱۲ مینی می‌دهد. اپل می‌گوید روی آیفون‌های جدید از باتری بزرگ‌تر استفاده کرده است تا هم پردازنده A15 Bionic عملکرد بهتری داشته باشد و هم شاهد بهینه‌سازی‌ها و بهبودهای نرم‌افزاری باشیم.

شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین تغییر آیفون‌های ۱۳ استاندارد به دوربین‌ها برمی‌گردد. دوربین آیفون ۱۳ همان دوربین‌های آیفون‌های ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. به این ترتیب سنسور دوربین اصلی ۴۷ درصد بزرگ‌تر شده است که اجازه می‌دهد در محیط‌های تاریک و کم نور، کیفیت تصویر بهتری داشته باشد.

 

سنسور اصلی دوربین پشتی آیفون ۱۳ یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 است. دوربین اولتراواید جدید این گوشی نیز لنز ۱۲ مگاپیکسلی سریع‌تر با دیافراگم f/2.4 و زاویه دید ۱۲۰ درجه است. آیفون ۱۳ قابلیت تثبیت‌کننده سنسور است که در آیفون ۱۲ پرو مکس سال گذشته شاهد بودیم.

 

اپل مانند هر سال، کلی بهبودهای نرم‌افزاری هم در برنامه دوربین‌های آیفون ۱۳ ایجاد کرده است و شاهد ویژگی‌های جدیدی هستیم که از جمله می‌توان به یک حالت سینمایی (cinematic mode) جدید برای ویدئوها اشاره کرد که اجازه می‌دهد فوکوس را در طول یک ویدئوی زنده تغییر دهید. وقتی دارید به طور زنده فیلم‌برداری می‌کنید؛ ورود افراد جدید به تصویر باعث می‌شود دوربین آیفون ۱۳ به طور خودکار فوکوس را تغییر داده و کم و زیاد کند تا همه افراد در قاب دوربین قرار بگیرند.

 

دوربین آیفون ۱۳ از یک فوکوس هوشمند فیلم‌برداری برخوردار است ولی شما می‌توانید به طور دستی هم هنگام فیلم‌برداری فوکوس را تغییر دهید.

 

 

آیفون‌های جدید با مودم ۵G عرضه می‌شوند و در مقایسه با آیفون ۱۲، از پشتیبانی باندهای بیشتری برخوردار است و در کشورهای بیشتری قابلیت استفاده پیدا می‌کنند. اپل وعده کرده است که این آیفون‌ها تا پایان سال ۲۰۲۱ از بیش از ۲۰۰ اپراتور در بیش از ۶۰ کشور و منطقه پشتیبانی کنند.

 

 

آیفون ۱۳ مینی با قیمت ۶۹۹ دلار و آیفون ۱۳ استاندارد با قیمت ۷۹۹ دلار از همین امروز پیش‌فروش می‌شوند.

 

 

آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس معرفی شدند

صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی، پردازنده قوی‌تر و دوربین‌های کاملا جدید
سرانجام مدل ۱ ترابایتی آيفون وارد بازار می‌شود

 

 

اپل از پرچم‌دارترین آیفون‌های سال خود رونمایی کرد. آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس باز هم طراحی مشابه آیفون‌های چند نسل گذشته دارند ولی کلی تغییرات جزئی جذاب و هیجان‌انگیز و البته دو سه ویژگی جدید را شامل می‌شوند.

استفاده از تراشه قدرتمندتر A15 Bionic، دوربین‌های سه گانه کاملا جدید و در نهایت صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی (۱۲۰Hz ProMotion) با روشنایی حداکثر ۱۰۰۰ نیت از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید آیفون‌های ۱۳ پرو و پرو مکس است.

 

آیفون ۱۳ پرو با قیمت ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۳ پرو مکس با قیمت ۱۰۹۹ دلار وارد بازار می‌شوند تا شایعه افزایش قیمت آیفون‌های ۲۰۲۱ به خاطر کمبود تراشه رد شود. از روز جمعه، پیش‌فروش این آیفون‌ها آغاز شده و خرده‌فروشی آن‌ها از ۲۴ سپتامبر است.

 

 

صفحه‌نمایش Super Retina XDR در هر دو مدل از یک نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش متغیر از ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و هر دو در اندازه نمایشگرهای سال گذشته، ۶.۱ و ۶.۷ اینچ هستند. مانند آیفون‌های ۱۳ معمولی و مینی، از بریدگی ناچ کوچک‌تری سود برده و فضای حاشیه بالای نمایشگر بیشتری برای iOS فراهم شده است. این گوشی‌ها در چهار رنگ گرافیت، طلایی، نقره‌ای و آبی روشن جدید در دسترس هستند.

 

اپل می‌گوید سیستم دوربین پشتی این گوشی‌ها کاملا جدید و تغییر یافته است. سنسور دوربین اصلی بزرگ‌تر شده تا نور بیشتری را به داخل بکشاند و در محیط‌های کم نور یا پر نویز عملکرد بهتری نشان بدهد.

 

دوربین اولتراواید نیز دیافراگم بزرگ‌تری دارد و شاهد پیشرفت‌هایی است که در ادامه اشاره می‌شود. دوربین سوم تله‌فوتو آیفون‌های ۱۳ پرو نیز زوم ۳ برابری ارائه می‌دهد و امکان زوم اپتیکال ۶ برابری دارد.

 

هر سه لنز دارای حالت شب هستند و یک حالت ماکروی جدید برای عکاسی از نزدیک سوژه‌ها نیز در فاصله ۲ سانتی‌متری افزوده شده است. هر دو گوشی دارای ویژگی تثبیت‌کننده نوری هستند.

 

از نظر نرم‌افزاری، شاهد افزوده شدن ویژگی جدید Photograph Styles اضافه کرده است که به نظر می‌رسد شبیه به فیلترهای دوربین سنتی به همراه کمی محاسبات فتوگرافی باشد.

 

در بخش ویدئو نیز شاهد ویژگی جدید cinematic focus هستیم که اجازه می‌دهد در هنگام فیلم‌برداری زنده، فوکوس دوربین کم و زیاد شود تا همه افراد در یک قاب قرار بگیرند. در واقع، دوربین‌های آیفون‌های ۱۳ همگی از این فوکوس خودکار هوشمند بهره می‌برند.

 

 

آیفون‌های ۱۳ پرو در حالت ProRes می‌توانند با ۴K و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند که یک فرمت ویدئویی با کیفیت بالاتر برای ویرایش‌گران ویدئو و سازندگان فیلم‌ها فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد ویدئو را پس از ضبط دستکاری کنند. اپل می‌گوید مدل ۱۲۸ گیگابایتی این آیفون‌ها فقط از فرمت ۱۰۸۰p / 30fps پشتیبانی می‌کند ولی در به‌روزرسانی بعدی iOS 15 این مشکل برطرف شده و ویژگی ProRes افزوده می‌شود.

 

 

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، هر دو گوشی مجهز به پردازنده جدید بیونیک A15 هستند که سرعت CPU و GPU بهتری نسبت به مدل‌های سال پیش ارائه می‌دهد و برای کارهای سنگین‌تری مانند یادگیری ماشینی، واقعیت افزوده و مشابه این‌ها بهتر است.

عمر باتری آیفون‌های ۱۳ پرو هم افزایش پیدا کرده است و آیفون ۱۳ پرو نزدیک به ۱.۵ ساعت شارژ بیشتری نسبت به آیفون ۱۲ پرو دارد و آیفون ۱۳ پرو مکس از عمر باتری ۲.۵ ساعت بیشتر نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس برخوردار است.

نکته بزرگ دیگر، در دسترس بودن آیفون‌های با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت است؛ بیشترین ذخیره‌سازی که تا کنون اپل ارائه داده است. این گوشی‌ها از ۵G پشتیبانی می‌کنند و قرار است باندهای رادیویی بیشتری را زیر پوشش ببرند تا بشود در کشورهای بیشتری و با اپراتورهای متنوع‌تری به شبکه‌های فایوجی متصل شد.

 

 

 

اپل واچ سری ۷ با حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر و اندازه کمی بزرگ‌تر معرفی شد
افزایش مقاومت ساعت و پشتیبانی از تمرینات بیشتر

 

اپل واچ سری ۷ ظاهری متفاوت از نسخه‌های قبلی خود دارد. صفحه‌نمایش عملا تا لبه‌های بدنه ساعت کشیده شده است و در حالی که اندازه ساعت بزرگ‌تر نشده است اما صفحه‌نمایش بزرگ شده و همه‌چیز خواناتر است.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک شده و فقط ۱.۷ میلی‌متر هستند. حالت صفحه‌نمایش روشن (always-on screen) نیز روشنایی تا ۷۰ درصد بیشتر پیدا کرده است.

اپل ادعا می‌کند شما می‌توانید تا ۵۰ درصد متن‌ها را بهتر و بیشتر نسبت به اپل واچ سری ۶ بخوانید و صفحه‌نمایش متن بیشتری می‌گیرد. همین‌طور، اپل یک صفحه‌کلید کامل برای این ساعت هوشمند طراحی کرده است تا تعامل شما با آن ساده‌تر و بهتر و کامل‌تر شود.

مجموعه جدیدی از واچ فیس‌ها با تکیه بر مزایای بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش در دسترس قرار گرفتند. مثلا، شما می‌توانید واچ فیس‌های ماژولارتر بیشتری داشته باشید و کلی از اطلاعات مورد نیاز خود از جمله اطلاعات مربوط به فعالیت‌های روزانه را در یک صفحه واچ فیس بگنجانید.

 

صفحه‌نمایش بزرگ‌تر اپل واچ سری ۷ به معنای ظریف‌تر شدن آن نیست و اپل مدعی است مقاومت آن در برابر شکستگی و ترک خوردگی افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه دارای استاندارد IP68 است و تا عمق ۵۰ متری زیر آب می‌تواند در برابر نفوذ و فشار آب مقاومت کند. شما به راحتی می‌توانید در محیط‌های گرد و خاکی یا شن و ماسه‌ای از این ساعت هوشمند استفاده کنید و نگرانی نفوذ ذرات درون آن نباشید.

 

اپل واچ سری ۷ کمی بزرگ‌تر است و در اندازه‌های ۴۱ میلی‌متری و ۴۵ میلی‌متری عرضه می‌شود؛ یعنی حدود ۱ میلی‌متر بزرگ‌تر از سری ۶ است. اپل واچ سری ۷ کوچک تنها ۱ میلی‌متر کوچک‌تر از بزرگ‌ترین اپل واچ سری اول در سال ۲۰۱۴ است.

فارغ از تغییرات اندازه و صفحه‌نمایش، از نظر سنسورها و ویژگی‌ها کاملا مشابه اپل واچ سری ۶ است و حتی از همان پردازنده S7 مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری سود می‌برد. عمر باتری ۷ الی ۱۸ ساعته ارائه می‌دهد و شامل یک شارژر است که از طریق USB-C به جای USB-A شارژ می‌شود و تا ۳۳ درصد سریع‌تر شارژ خواهد شد. اپل مدعی است در ۸ دقیقه به شما ۸ ساعت شارژ باتری می‌دهد.

از جنس آلومینیومی و در تنوع رنگ بیشتر شامل مشکی، طلایی، قرمز، آبی و سبزه تیره است.

از نظر نرم‌افزاری، ضمن اینکه از ویژگی‌های پیشین اپل واچ سری ۶ کاملا بهره‌مند است؛ اپل ویژگی‌های جدیدی به سیستم‌عامل watchOS 8 افزوده است؛ مثلا دوچرخه‌سواری در فضای باز بهتر پشتیبانی می‌شود و اگر برای یک استراحت کوتاه توقف کنید؛ ساعت به طور خودکار تمرین شما را متوقف می‌کند. سطح تمرین‌ها و ورک‌اوت‌های بیشتری را پوشش می‌دهد و ورک‌اوت‌های پاییزی به آن افزوده شدند.

اپل واچ سری ۷ وای‌فای با قیمت ۳۹۹ دلار و مدل سلولار آن با قیمت ۴۹۹ دلار از پاییز امسال وارد بازار می‌شود.

 

آیپد مینی ۲۰۲۱ با طراحی کاملا جدید و بدون حاشیه معرفی شد
رنگ‌های جدید، مودم ۵G و پردازنده قوی‌تر

اپل در مراسم امشب خود از آیپد مینی جدید ۲۰۲۱ خود رونمایی کرد. آیپد مینی با طراحی کاملا نو، حاشیه‌های باریک، گوشه‌های گرد و رنگ‌های جدید که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

آیپد مینی جدید در حال حاضر کوچک‌ترین تبلت اپل است. آیپد مینی ۶ دارای همان صفحه‌نمایش رتینای مایع معمولی است. از درگاه USB-C برای شارژ استفاده می‌کند و دوربین‌های پشتی و جلو ارتقا یافته هستند.

در جلو یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض استفاده شده است و از اپل سنتر پشتیبانی خواهد کرد. در دوربین پشتی نیز دوربین ۱۲ مگاپیکسل با فیلم‌برداری ۴K و فلاش True Tone است.

 

خوش‌بختانه در این آیپد مینی هنوز شاهد سیستم Touch ID هستیم و Face ID ندارد. این آیپد دارای مودم ۵G است تا همیشه به اینترنت وصل باشید و در هر شرایطی آنلاین بمانید. حداکثر سرعت دانلود آیپد مینی ۶ به مرز ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. همین‌طور، مجهز به وای‌فای ۶ برای سرعت بهتر است.

قلم Apple Pencil نسل دوم همراه با این آیپد مینی عرضه می‌شود و به صورت مغناطیسی به بدنه تبلت می‌چسبد.

 

اپل می‌گوید این آیپد مینی ۴۰ درصد عملکرد پردازنده سریع‌تر و ۸۰ درصد GPU سریع‌تری دارد. پردازنده این آیپد مینی A13 تولیدی خود اپل است. این آیپد مینی ۱۰۰ درصد از بدنه آلومینیومی بازیافت شده تولید می‌شود.

 

پیش‌فروش آیپد مینی نسل جدید از امروز آغاز می‌شود و شروع خرده‌فروشی آن از هفته آینده و با قیمت ۴۹۹ دلار است.